Avatar billede netro Nybegynder
06. juli 2007 - 14:03 Der er 5 kommentarer

UpdatePanel og validering

Jeg har en formular og en asp.net-validator i et ajax-updatepanel. Men formularen bliver postet uanset, om valideringskontrollen melder om fejl eller ej.

Flere steder står der, at jeg skal tilføje tagmapping til web.config, men det hjælper ikke.
Avatar billede neoman Novice
06. juli 2007 - 14:08 #1
Der er mange diskussioner om validering og ajax, og forskellige løsninger:
1. Valider server-side (eftersom det hele foregår i en update panel anyway)
2. Læg validatoren ud udenfor updatepanel

Der findes tillige en eller anden opdatering til validatorerne, så man kan køre dem sammen med UpdatePanel. Jeg kan ikke få fat i linket lige nu, fordi forummet på asp.net er nede for øjeblikket.
Avatar billede netro Nybegynder
06. juli 2007 - 15:13 #3
Det virker. Tak!
Avatar billede neoman Novice
06. juli 2007 - 15:14 #4
Hvad virker ? Det er jo altid interessant at høre hvilke løsninger fungerer.
Avatar billede netro Nybegynder
19. juli 2007 - 20:05 #5
At benytte den modificerede validator-assembly og så mappe over til den i web.config.

Dog ødelægger det Visual Studios Intellisense, når jeg laver den tagmapping :(