Avatar billede anri Novice
05. juli 2007 - 10:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Disable / enable checkboxlist via javascript

Jeg har et træls problem her..
Jeg har en checkboxlist der skal være disablet fra starten af, ergo sætter jeg enabled = false på serverside.

Nu skal jeg enavle den når man trykker på en knap, så jeg sætter .disabled = false via javascript, og det enabler også checkboxlisten, MEN alle de individuelle checkboxe forbliver disabled.

Hvis jeg holder mig til ren javascript, altså laver en toggle af .disabled, så funger det fint.

Jeg vil dog gerne kunne sætte checkboxlisten til disabled fra starten af uden at skulle injecte noget javascript i body.onload, så...

Kan jeg ikke gøre noget serverside, således at det KUN er checkboxlisten, og ikke dens child checkbokse der bliver disabled?
Avatar billede neoman Novice
07. juli 2007 - 18:35 #1
Jeg ved ikke hvordan man kunne fikse den enable=false sådan som du ønsker, men du kunne overveje enten at sætte din checkboxlist ind i en ajax updatepanel, så kan du enable den server-side uden en full refresh på siden, eller at brygge lidt på din javascript-ting til at også enable children.
Avatar billede anri Novice
05. december 2007 - 10:13 #2
Jeg endte simpelthen med at lave den der onLoad løsning.