Avatar billede pip3 Nybegynder
02. juli 2007 - 18:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Manglende codecs, og mærkelig tast?

Hej....har købt en HP Pavillion, desværre kan min media player ikke afspille film uden lyd. Skyldes dette manglende codecs,,eller?
X-tra spørgsmål: Den ene tast sidder løst (skal til USA, så jeg kan ikke nå at sende den ind til HP) ,er det muligt selv at sætte den på?
Hilsen Pierre
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juli 2007 - 18:47 #1
Hvad er det for nogle film? hvad er endelsen..

Ja, det er lidt svært at forklare, men nemt at gøre. Du sætte den på plads så plasticstykkerne passer sammen. Der skal trykkes lidt til, men ikke voldeligt. Så siger den et klik når den sidder der.. <-- Hvis den er helt af, ellers tag den af og prøv..
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juli 2007 - 18:48 #2
desværre kan min media player ikke afspille film uden lyd
....
prøv at læse den sætning igen..
Avatar billede pip3 Nybegynder
02. juli 2007 - 19:00 #3
Tja......det skulle selvfølgelig være uden,,,min fejl.
Det er Mpg og Avi filer.
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juli 2007 - 19:06 #4
Okay to muligheder..
Hent vlc, nemmest og afspiller alt eller find codecs'ene. !Hold dig fra codecs pakker!
Codecs'ene kunne være xvid(Koepi), ac3 og mpg kræves powerdvd eller lignede, da wmp bruger dens codecs..
Jeg bruger VLC og det er langt nemmere end at finde alle codecs.
Avatar billede pip3 Nybegynder
02. juli 2007 - 20:16 #5
Kan den der VLS bruges på Vista, og kan den afspille AVI filer?
Avatar billede steffansp Nybegynder
03. juli 2007 - 02:16 #6
VLC. Ja, det gør det, men du skal først gøre dette lille trick:
http://www.vistaguide.dk/tips/tips/browse/1/article/6/vlc-player-i.html

Den afspiller alt - og ja også .avi
Avatar billede pip3 Nybegynder
03. juli 2007 - 16:35 #7
1000 tak for hjælp, tror det hele virker nu.
Hilsen Pierre
PS. kan stadig ikke få tasten på.......tør ikke trykke for hårdt.

Læg et svar
Avatar billede steffansp Nybegynder
03. juli 2007 - 18:00 #8
Her ;)
har du prøvet at tage den af? Virker den som om den er istykker eller bare løs?
Avatar billede pip3 Nybegynder
03. juli 2007 - 18:43 #9
Jep jeg har taget den af.....kan ikke få den klemt på igen....skide irriterende.
Men tak for hjælp. Nu kører mine film.
Avatar billede steffansp Nybegynder
03. juli 2007 - 18:52 #10
Du skal bare sørge for at takkerne under knappen passer sammen med dem på bærbaren og så skal den trykkes på..