Avatar billede reving Nybegynder
02. juli 2007 - 15:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ingen bip, intet skærmbillede.

Kom hjem fra week-end og startede pc'en.
Intet skærmbillded, ingen bip, blæsere kører.
Har målt alle spændinger fra PSU : ok.
Skærmkort afprøvet i anden pc : ok.
Alle kort og stik fjernet, således at jeg kun har skærmkort og
RAM siddende.
Har prøvet at resette cmos.
Stadig intet billede eller bip.
Nogen der har ide'er ?

System :

Asus P4P800
2,8 Ghz HT processor (Intel)
2 x 512 Mb Ram (Kingston)
Avatar billede reving Nybegynder
02. juli 2007 - 15:49 #1
Har haft CPU'en ude og gen-indsat med frisk kølepasta
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 15:54 #2
prøv med et andet grafikkort, prøv cpu i et andet bundkort,prøv med kun 1 ramklods i sokkel 1, der er ingen andre muligheder end at prøve sig frem indtil du ved hvad der er galt.
Avatar billede c-holst Novice
02. juli 2007 - 15:55 #3
så ville jeg gå efter rammene. har du flere blokke, prøv da en af gangen. husk at se i manualen til dit bundkort hvor en enkelt blok skal side.

et andet tip kunne være at ressette din bios. fjern det lille runde batteri på bundkortet, eller konsulter din manual
Avatar billede c-holst Novice
02. juli 2007 - 15:55 #4
screem brille. må jeg låne dit lynhurtige tastatur en dag
Avatar billede bubbaa Nybegynder
02. juli 2007 - 16:01 #5
Når du ved grafik kortet virker, og du kan se at kølerne drejer rundt, så prøv lige at starte uden ram. Der skulle den gerne bippe. Gør den ikke det, må det være bundkort eller cpu.
Avatar billede reving Nybegynder
02. juli 2007 - 16:05 #6
Er afprøvet med 1 ram-blok skifetvis.
Det er vel usandsynligt at begge klodser er brændt af ?
Afprøvet med andet grafik-kort, der helt sikkert virker.
Samme resultat.
Det ligner efterhånden et nyt mobo :-(
Avatar billede reving Nybegynder
02. juli 2007 - 16:06 #7
Hvis jeg fjerner alle ram, sker der det samme
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 16:13 #8
så har du jo allerede via fejlfinding fundet ud af det kun kan være cpu, eller bundkort, jeg hælder mest mod bundkortet, synes det er sjældent cpuer står af efterhånden.

c-holst, hehe tror nu ikke det er tastaturet der er hurtigt :D
Avatar billede reving Nybegynder
02. juli 2007 - 16:23 #9
Ja, jeg bliver nok nød til at se de barske realiteter i øjnene. Damn :-(
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 16:32 #10
der er nok ikke andet at gøre nej, udover at teste cpuen i et andet bundkort, så ved du med garanti hvor fejlen er.
Avatar billede reving Nybegynder
02. juli 2007 - 16:37 #11
Tak for hurtig respons. Smid nogle svar så jeg kan dele sol og vind :-)
Avatar billede reving Nybegynder
02. juli 2007 - 17:34 #12
Godt så
Avatar billede c-holst Novice
02. juli 2007 - 19:10 #13
prøvede du i øvrigt mit andet forslag. man ser tit, at det løser underfundige problemer,  selv om det ikke burde...
Avatar billede reving Nybegynder
02. juli 2007 - 20:11 #14
Ja, bios (cmos) er også blevet resat som jeg skriver i mit indlæg ;-)