Avatar billede xafion Nybegynder
04. juni 2001 - 14:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ActiveX ( Can\'t Create Object!)

Hej! Jeg har et problem..

På visse maskiner kan mit program køre uden problemer, men på f.eks. totalt reinstallerede maskiner mangler den nogle drivere..

Er der nogen der ved hvilket program / drivere der skal til?

Jeg arbejder i DAO / ADO.
Fejlen er Can\'t Create ActiveX Object.

DAO driverne er installeret og jeg har egentlig ikke været ude for det før, højstsandsynligt fordi
Avatar billede xafion Nybegynder
04. juni 2001 - 14:52 #1
jeg har haft installeret VB med det samme..
Avatar billede winkill Nybegynder
05. juni 2001 - 03:33 #2
Jeg har fået samme fejl i forbindelse med både ADO, Winsock og ScriptControl. Hver gang er fejlen opstået fordi jeg har tilføjet objektet gennem Project->References (i menuen) i stedet for Project->Components (også i menuen).

Med ADO kan du eks. tilføje komponenten \"Microsoft ADO Data Control\" eller \"Microsoft RemoteData Coltrol\". Derved bliver den korrekte version af komponenten vedlagt i din CAB-fil når du laver en install package.
Avatar billede xafion Nybegynder
05. juni 2001 - 15:22 #3
Mmm.. Jeg tror nu ikke det er det..

Jeg brugte DAO før, men har konverteret til ADO, hvilket nu ser ud til at virke uden en døjt problemos.
Avatar billede bacadm Nybegynder
05. juni 2001 - 23:46 #4
Alle dine komponenter i VB fungerer kun ved, at en række *.dll og *.OCX filer er registreret i dit system, derfor fungerer dit program ikke.
For at registrere ADO kontrollen skal du registrere med regsvr32:

Microsoft ADO Data Control 6.0 = MSADODC.OCX

/bacadm
Avatar billede xafion Nybegynder
06. juni 2001 - 01:21 #5
Jeg bruger 0 OCX\'er..

Desuden var problemet da jeg brugte DAO, altså før jeg konverterede til ADO som tdaugaard himself påstår følger med Windows.
Avatar billede xafion Nybegynder
06. juni 2001 - 01:22 #6
Tilgengæld må jeg tilføje at DAO har nogle fede funktioner, såsom MoveLast/MoveFirst, RecordCount og øh... så er de vist lige hurtige ifølge min erfaring *S*
Avatar billede lkekspert Nybegynder
11. juni 2001 - 23:39 #7
Jeg er meget tilbøjelig til at give bacadm ovenfor ret. Du mangler at udvide dit objektsystem med ADO-modellen. Det er den ikke default. Du er nødt til at registrere objektmodellen i registreringsdatabasen. Det gør du ved at skrive regsvr32 msadodc.ocx.

Jeg mener det er det samme der sker når du går ind under Project og dernæst Components. Her skal du finde Microsoft ADO Data Controls 6.0 (OLEDB), dernæst mærke den af. Når du har gjort det er jeg overbevist om at du kan instantiere et ADO objekt.

Venlig hilsen
Lars
Avatar billede xafion Nybegynder
11. juni 2001 - 23:50 #8
Bist du fucking idiot? Prøv at læse min kommentar, 06-06-2001 01:21:25..

\"Jeg bruger 0 OCX\'er..

Desuden var problemet da jeg brugte DAO, altså før jeg konverterede til ADO som tdaugaard himself påstår følger med Windows. \"

Det du skal læse er \"Jeg bruger 0 OCX\'er..\"  ( Jeg gentager lige en ekstra gang )  JEG BRUGER IKKE NOGEN FUCKING OCXER .. LÆR DOG FOR FANDEN AT LÆSE! Jeg er fucking træt af folk der _ikke_ læser kommentarer og bare prøver at hustle mine spørgsmål, og de 100 point ( eller mere ).

Der var problemer med    D A O  for helvede... ikke noget ADO. ADO er helt i orden og virker uden problemer. Jeg spørger om hvad problemet er med >>DAO<< SÅ HOLD OP MED AT POSTE SVAR ANG. EN FUCKING ADO OCX!
Avatar billede lkekspert Nybegynder
12. juni 2001 - 09:22 #9
...du godeste. Det ordforråd er aldeles imponerende, det kunne min datter også have anvendt, men hun er jo efterhånden også gået hen og blevet seks år. Er du én af de syv Brøndby fans politiet overhovedet ikke kunne styre i søndags? Jeg meget i tvivl om du kun har et problem - store skvat. Vi er mindst to der har \"misforstået det\", det kunne jo være din formulering var en anelse utydelig.
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 13:46 #10
*G* bacadm så da ud til at forstå det så måske er det bare dig der har sniffet for mycket lighter gas din nar
Avatar billede xafion Nybegynder
19. juli 2001 - 21:18 #11
Dum dee dum
Avatar billede moses Praktikant
27. august 2002 - 14:00 #12
Skidesmart at lukke, når lige netop dette svar måske kunne bruges til MIG.
Why is it allways me. Because you are the one with the biggest tænder og the grimmeste tøj.

Når man får en "Can\'t Create ActiveX Object" er det så ikke altid noget med ADO ?!??!