Avatar billede greew Nybegynder
01. juli 2007 - 21:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med charset ved scp

Hejsa folkens,

Jeg sidder med et møgtræls problem, så here goes:
Jeg har lavet et dump af en mysqldatabase med charset latin1, og denne fil ser fin ud.

Når jeg kopierer filen til en anden server med scp, så bliver alle æøå'er smadret. Dette gælder også hvis jeg konverterer filen til utf8 med iconv inden jeg overfører den.

Og ligeledes med ftp - her smadres æøå'er også.

Og hvis jeg gzipper filen, overfører filen og gunzipper den, jamen så er tegnene også smadrede.

Er der nogen, der har en ide om hvorfor det her sker, og hvordan man kan få overført filen indeholdende de originale tegn?

På forhånd MANGE tak :)

Mvh.
Jesper
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. juli 2007 - 22:02 #1
Det er ikke overførslen, der gør noget ved tegnene.
Hvordan ser de problematiske tegn ud bagefter i en teksteditor på maskine 2?
Avatar billede greew Nybegynder
02. juli 2007 - 12:29 #2
Well.. tegnene så helt fucket op ud, da jeg så på dem med less, men da jeg første prøvede i nano, så blev det hele vist som det skulle. Og da jeg importerede backuppen i mysql igen så det også fint ud. Så jeg klarer den vist :)

Beklager forstyrrelsen, Erik :)

Jeg lukker og slukker her!