Avatar billede boglode Nybegynder
01. juli 2007 - 13:47 Der er 2 kommentarer

Logon Script Windows Foretrukne i Outlook

Jeg vil høre, om der er nogen der har en stump kode, som tilføjer en gruppe hyperlinks fra domænet til den bruger der logger ind. Jeg ønsker ikke at køre roaming profiles, men vil gerne have mulighed for at formidle firmaets hyperlinks samt en exchange-profil til Outlook2007 jf. andet spørgsmål oprettet idag.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
01. juli 2007 - 17:16 #1
tjah hvis du ønsker at den bare skal lave et par hyperlinks kan du jo lave et script der enten kopiere linket ud i foretrukne mappen, eller at den opretter genvejene i foretruket, begge´løsninger vil fungere...

Const ADMINISTRATIVE_TOOLS = 6

Set objShell = CreateObject("Shell.Application")
Set objFolder = objShell.Namespace(ADMINISTRATIVE_TOOLS)
Set objFolderItem = objFolder.Self

Set objShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
strDesktopFld = objFolderItem.Path
Set objURLShortcut = objShell.CreateShortcut(strDesktopFld & "\MSDN.url")
objURLShortcut.TargetPath = "http://msdn.microsoft.com"
objURLShortcut.Save

denne her kode kan lave dit link...
Avatar billede boglode Nybegynder
03. juli 2007 - 22:25 #2
Morten: tak for svar på begge mine spørgsmål. Jeg tror ovenstående vil fungere, men der det muligt at lave et script, som kopiere en mappe fra serveren til en mappe i C:\Documents and Settings\bfg\Foretrukne\Hyperlinks\ således får jeg på en gang flyttet alle links til brugeren - alternativt skal ovenstående pege på "aktuel brugerprofil"\foretrukne\hyperlinks\"mapenavn"\

hvis du skrive som svar sender jeg dig point - tak for hjælpen :-)