Avatar billede boglode Nybegynder
01. juli 2007 - 13:45 Der er 2 kommentarer

Logon Script Windows Outlook profil

Jeg savner en vb-kode, som kan sørge for at alle brugere på et dommæne får oprettet deres emailindstillinger i Outlook ved login. Dvs. 1. kontrollere, at der ikke allerede findes en outlook-profil for den bruger, som logger ind. 2. hvis den ikke findes oprettes en exchange profil ud fra denne bruger.
Jeg har set koden et sted på nettet igår, men kan simpelthen ikke finde den nu. Jeg håber, at der er nogen, som kan hjælpe mig :-)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
01. juli 2007 - 17:12 #1
http://www.eksperten.dk/spm/758288
hvis det er signatur i outlook du leder efter der skal laves så kan den her kode lave det... men hvordan man lige tjekker på om der er en signatur i forvejen ved jeg ikke lige...
Avatar billede boglode Nybegynder
03. juli 2007 - 22:18 #2
Hej Morten - tak for svar. Desværre er det ikke signatur jeg søger, men det at profilen i Outlook oprettes på den aktuelle computer, hvis altså ikke den findes i forvejen. Med andre ord, scriptet skal:
1. kontrollere om der findes en Outlookprofil til den aktuelle bruger på den computer der logges ind på.
2. hvis profilen ikke findes, skal scriptet oprette en profil i exchange udfra brugernavn - alle andre oplysninger er ens.
/Bo.