Avatar billede dogma Nybegynder
01. juli 2007 - 13:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min pc kan ikke tænde

Amitech smartsize MATX kabinet
Gigabyte GA-7VM400M MicroATX rev.
AMD Athlon XP 2600+ 333 FSB
CPU køler EKL. Athlon 3200+
Kabinet køler til Smartsize 60mm
256MB DDR-RAM 333MHz
Diskdrev 3.5 1.44MB
120GB 5400rpm harddisk
ATI Radeon 9200 256MD DDR TV-out

Lortet kører på XP Home
men problemet er at computeren har fået "sit eget liv"
Den tænder og slukker når den vil (næsten)
Der sværeste er at få den tændt, det eneste jeg oplever er at den siger en kliklyd (ligesom når man slukker på en kontakt)
og så er det (som om) der er en sikring der springer, man får ikke lov til at prøve at tænde en gang til, man skal først slukke omme ved strømforsyningen og så kan man ellers prøve igen og igen,,, nogen gange står den i 3 dage før den gider at tænde (nogengange mere)

når man så endelig får den tændt kan den finde på at slukke, lige så snart den kommer ind i Windows(en gang imellem), andre gange slukker den bare efter at jeg har spillet CSS en hel dag(hyppigst). lige i øjeblikket gider den slet ikke at tænde, syns det er en underlig fisk ? har selv nogle ideer til hvad det kunne være, men for at gøre en kort historie kort hvad mener i der kunne være galt ?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
01. juli 2007 - 14:30 #1
Giver den ikke nogle fejl bip??...Umidelbart ville jeg prøve en ny psu,kunne være en løs forbindelse..
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 15:18 #2
Prøv en anden strømforsyning. Check alle forbindelser.
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2007 - 08:51 #3
Den kliklyd du hører er en fejlstrømssikring der slår fra i PSU, og som øvrige skriver, så lyder det til det er selve PSU'en, der er problemet.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 09:29 #4
corleonedk: Undskyld, havde ikke lige set du foreslog det samme.
Avatar billede dogma Nybegynder
02. juli 2007 - 21:38 #5
Tager ind til Føniks og køber en ny strømforsyning, hvilket jeg også regnede med at det var.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
03. juli 2007 - 00:30 #6
Ja det heldigvis ikke det dyreste og mest besværlige at skifte,håber den spiner som en mis med den nye..Held og lykke :)
Avatar billede dogma Nybegynder
03. juli 2007 - 15:04 #7
hent dine point corleonedk
lortet kommer ikke til at virke foreløbigt,
men hent dine point.
Avatar billede dogma Nybegynder
03. juli 2007 - 15:05 #8
Avatar billede corleonedk Nybegynder
03. juli 2007 - 16:28 #9
Ok men giv lige et prej om det lykkes at få den til at køre.