Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
01. juli 2007 - 12:00 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

computeren blokerer for at hente opdateringer

jeg har lige købt en bærbar pc. men den vil ikke hente opdateringerne, men den skriver kode:80245003. hvad er der galt og hvad gør jeg for at få den til at hente dem?
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
01. juli 2007 - 12:04 #1
det er windows vista opdateringer.
Avatar billede hcma Novice
01. juli 2007 - 12:33 #3
fejlnummer: 0x80245003
En fejl vedr. RedirictorID    http://support.microsoft.com/kb/919749  (engelsk)
eller:  http://www.it-bruger.dk/doku.php?id=windowsupdate_fejl  (dansk)
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
01. juli 2007 - 12:47 #4
det ser rigtigt nok ud alt sammen, men når jeg skal omdøbe Softwaredistribution blir jeg nægtet adgang. kan jeg lave om på det?
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
01. juli 2007 - 12:55 #5
hcma.
den skriver adgang nægtet når jeg kommer ind i "dos" eller hvad det er.
Avatar billede hcma Novice
01. juli 2007 - 12:57 #6
er du logget ind som admin. ??

og så lige en lille ting:  når du lægger et "svar" bliver det opfattet som mulig løsning/løsningsforslag/løsning  ;o)  du skal altså kun komme med kommentarer.
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
01. juli 2007 - 13:01 #7
ok. jeg er ny på siden. så tak for det.
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
01. juli 2007 - 13:02 #8
jeg er den eneste bruger. så der burde jo ikke være andre end mig.
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
01. juli 2007 - 13:10 #9
hcma.
den skrev systemfejl 5 opstod inde i dos
Avatar billede hcma Novice
01. juli 2007 - 13:28 #10
sorry - jeg er lidt lost vedr. Vista
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
01. juli 2007 - 14:03 #11
inde i kør skrev jeg som du sagde. hvorefter den skrev "systemfejlen 5 opstod" jeg aner ikke hvad det er ,men kan godt tænke mig at finde ud af det så jeg kan komme vidre.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juli 2007 - 14:03 #12
Jeg er heller ikke den store Vista-haj, men en kammerat havde det samme problem og det blev løst vha. den guide jeg linkede til.

Ellers er jeg blank
Avatar billede corleonedk Nybegynder
01. juli 2007 - 14:53 #13
Hvis du går ind i folder properties under security,kan de se hvilke bruger har ret til hvad.Du kan ændre retigheder og enda tilføje brugere der.

Ang det andet så prøv at køre dos promt som administrator,selv om du er logget som admin skal den stadig have at vide programmet skal køres som admin..Vista er tricky..
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
01. juli 2007 - 15:07 #14
jeg er igang med at geinstallere den nu og håber at det kan rette op på den men tak fordi i prøvede at hjælpe.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
01. juli 2007 - 15:34 #15
Ja det retter jo som bekendt de fleste fejl :)
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
01. juli 2007 - 16:05 #16
hvordan deler jeg point ud?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juli 2007 - 16:10 #17
Ingen af os kunne jo tilsyneladende hjælpe dig, så accepter dit eget svar og snup pointene selv :)

Læs evt. denne faq:

http://ebruger.dk/faq/
Avatar billede ginnerupvej Nybegynder
01. juli 2007 - 16:28 #18
det hjalp.