Avatar billede champfan Praktikant
28. juni 2007 - 23:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad mener I om ACDSee vs. Paint Shop Pro og Adobe Elements?

Jeg bruger Paint Shop Pro 8.1 og har været meget glad for den, men måske er det tid at opgradere til nyt eller noget helt andet. Jeg bruger programmet til fotos og billeder til professionelle hjemmesider.

I flere år har jeg brugt ACDSee's software til foto management og de har som sagt også fotoredigeringsprogrammer.

Hvad er jeres mening om ACDSee i forhold til Paint Shop Pro 8.1 (eller afløsren fra Corel) set i sammenligning med Adobe Elements? Eller noget helt andet. (Photo Shop er jeg for nærig til at købe)

\champfan
Avatar billede msknives Nybegynder
10. juli 2007 - 11:32 #1
ACDSEE har jeg ikke de store erfaringer med. Har selv PSP 8.1. der kan mange ting bruger det selv til digitale foto's og har tidligere brugt den til hjemmeside. Har også Photoshop Elements. Corells version af PSP vil jeg ikke røre ved har set en demo af X, det fristede ikke, sjælen er taget ud af Jasc originale version. Men Photoshop Elements 4.0 i OEM kan fås fra 249,- og er ganske logisk at arbejde med, om den nyeste version med filtre er 600 kr. værd er svært at sige, men Elements vil jeg selv overveje når PSP 8.1. skal skiftes ud, det er logisk at arbejde med og der er mange gode bøger om programmet og ikke rodet som Jasc PSP kan være det.
Avatar billede champfan Praktikant
10. juli 2007 - 19:32 #2
Tak for dine input. Du har ret i det med Corels måde at ødelægge PSP på. Det er trist, at det mere er blevet et tegneprogram, men det har jo altid været Corels kerneområde.
14. juli 2007 - 18:12 #3
Avatar billede leif Seniormester
14. juli 2007 - 18:18 #4
Jeg kender kun nogen af de ældre acdsee, dem var jeg glade for til mindre opgaver ! Jeg kender ikke den nyeste version
Avatar billede msknives Nybegynder
16. juli 2007 - 08:59 #5
Skal man bruge gratis programmer er Ifranview et ganske godt program især hvis man også kombinere med PhotoFiltre der iøvrigt fås med danske tekstmenu der skal importeres efter installationen. Men jeg foretrækker et program der kan alt det man skal bruge det fremfor flere forskellige. Men smag og behag er forskellig, men de nævnte kan gå til digital foto.
Avatar billede champfan Praktikant
16. juli 2007 - 22:15 #6
Jeg vil helst have et betalingsprogram og det ser ud som om, at Photoshop Elements er et godt alternativ til PSP 8.1. Hvad er (blot i få ord) de grundlæggende forskelle på den nye Elements i forhold til PSP?
Avatar billede msknives Nybegynder
16. juli 2007 - 23:22 #7
Elements nyder godt af at Photoshop er standarden i den professionelle verden og flere og flere ting glider også over i Elements filtre mv. Dernæst er det opbygget logisk hvilket man hurtig sætter pris på, jo mere man arbejder med programmet. PSP 8.1 er godt og brugbart, men kommer ligesom ikke videre med mindre man er glad for Corels mindre heldige versioner af PSP. Vælg den nyeste version af Elements, hvis der alligvel skal investeres, det er et superprogram til prisen. Lidt mere om Elements her: http://www.altomnet.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=24&pid=19 og AcdSee http://www.pcworld.dk/art/7426?page=1
Avatar billede champfan Praktikant
17. juli 2007 - 10:05 #8
msknives: Tak for dine svar, som har været en god hjælp. Smider du lige et "svar", så jeg kan tildele dig point?
Avatar billede msknives Nybegynder
17. juli 2007 - 12:14 #9
Jeg takker
Avatar billede msknives Nybegynder
17. juli 2007 - 12:30 #10
Du kan formentlig prøve programmet gratis i 30 dage enten fra et af de programmer som pc-blade/Digital Foto ofte har som tilbehør, det har man kunnet tidligere, så kan du helt konkret se om programmet opfylder alle de krav du har inden evt. køb. Photoshop Lightroom er også guf, men det er over min prisklasse/behov.