Avatar billede dille8520 Nybegynder
28. juni 2007 - 19:04 Der er 9 kommentarer

vil ikk sbooste fra Cd

hejsa..

har et mega problem.. jeg sidder og skal ha formateret min com.
men kan ikk faa den til at booste fra Cden. Og det underlige er , at jeg har provet med flere forskellige cder igennem tiden. og det er kun nogle den vil booste fra. ( ikk mange ) den cd jeg sidder med nu virker fint da min kammerat lige har brugt den selv. Har vaeret inde i bios og sat den til ( boost from Cd Rom )

Hvad kan jeg Gore ? Paa forhaandt tak
28. juni 2007 - 20:28 #1
... en det en (hjemmelavet) kopi eller original ?
Avatar billede dille8520 Nybegynder
28. juni 2007 - 20:32 #2
det er en kopi :( men har formateret med en kopi for.. men kan det skyldes den ikk er orginal ?
Avatar billede off-line Nybegynder
28. juni 2007 - 21:26 #3
Du kan prøve at sætte den anderledes på kablet, eventuelt lade den køre på sit
eget kabel med en HD på det andet.
Avatar billede dille8520 Nybegynder
28. juni 2007 - 21:50 #4
den fanget jeg ikk lige :(
Avatar billede off-line Nybegynder
28. juni 2007 - 21:59 #5
Jo din CD sidder jo på et kabel, som går fra bundkortet. Det kan enten sidde
alene, eller sammen med harddisken. Det vil sige, med mindre en af de 2 diske
er Sata, for Sata deler ikke kabel med andre drev.
Altså hvis dit CD drev sidder på samme kabel som en harddisk, så prøv at sætte
den på hver sit kabel. Hvis det er de brede Ide kabler, er der altid 2 stik på
bundkortet. Men det er ikke sikkert, at der er et kabel i det ene, men så skal
du bare sætte et kabel i. (Stikket kan kun sættes i på een måde)
Avatar billede dille8520 Nybegynder
29. juni 2007 - 00:19 #6
ok men det sidder alene.. saa ved ikk lige hvad jeg kan gore der :S
Avatar billede off-line Nybegynder
29. juni 2007 - 00:26 #7
Så er der vist ikke andet at gøre, end at prøve med et andet CD drev, det lyder
ikke som et godt drev. Mske kan det ikke læse både + & - som der findes på CDér.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 20:39 #8
der findes ikke +/- cd skiveer, det er kun på DVD der findes +/-
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juli 2007 - 02:22 #9
Hvad fandt du ud af?