Avatar billede lasserks Nybegynder
28. juni 2007 - 14:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytte harddisk-plads fra D-drev til C-drev

Hej Eksperter.

Jeg mangler plads på mit C-drev, og der er 14 GB tilbage på mit D-drev. Er det muligt at flytte nogle af de frie GB til C-drevet uden at skabe alt for mange problemer?

Det er XP Pro styresystem

Med venlig hilsen

Lasse
Avatar billede bubbaa Nybegynder
28. juni 2007 - 14:13 #1
Jeg ved at partition magic kan gøre det, men ved ikke om der er en freeware eller prøve version af det.
28. juni 2007 - 16:03 #2
... undskyld jeg siger det men hvad med en oprydning på C: ?

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Fjern/afinstall programmer som du ikke bruger (mere) ?

http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no69 - nummer 69 ...
Avatar billede thov Forsker
28. juni 2007 - 16:20 #3
Eller rense med CrapCleaner: http://www.downloadcentral.dk/?action=showProgramGame&id=TVRJek9RPT0=
(Fjern flueben i 'Yahoo toolbar' under installationen og flueben i 'Cookies' under kørslen).

Er oprydning ikke nok, så er der en 'giv-væk' udgave af Paragon harddisk manager:
http://www.computeractive.co.uk/hdmanager8/index

Eller denne boot-CD: http://gparted.sourceforge.net/

Husk en back-up af vigtige data inden du roder med dine partitioner - det kan, og gør det af og til, gå galt...
Avatar billede lasserks Nybegynder
28. juni 2007 - 16:34 #4
til dr1_larry:

Du behøver ikke undskylde. Lidt forstand har jeg da på dette område. Der er fjernet alt midlertidigt, og der er ryddet op i gamle programmer. Det gør jeg jævnligt.

Jeg prøver nogle af de forslag I kommer med.
Avatar billede lasserks Nybegynder
28. juni 2007 - 18:09 #5
Thov

Paragon er da et superprogram. Det har ordnet sagerne. Det tog lidt tid, men nu har jeg en bedre fordeling af harddisken.

Læg et svar. Tak
Avatar billede thov Forsker
28. juni 2007 - 23:29 #6
Aha, så skulle jeg måske droppe Acronis Partitionexpert til fordel for Paragon'en, for den slettede engang 3 partitioner på en harddisk.
Heldigvis kunne TestDisk finde alting igen :-)