Avatar billede mulse Nybegynder
28. juni 2007 - 10:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HttpContext QueryString

Hej eksperten,

Jeg sidder med et lille problem vedrørende asp.net querystring:
Jeg ønsker ved et postback dynamisk at skifte QueryString (altså ikke et redirect, da jeg derved ville miste anden funktionalitet!).

Kode eksemplet nedenfor bliver kørt ved et button click event:
HttpContext.Current.Request.QueryString.Clear();
HttpContext.Current.Request.QueryString.Add("gal", [textbox.text]);

Men jeg får sammen exception på begge metoder:
System.NotSupportedException: Collection is read-only. at System.Collections.Specialized.NameValueCollection.Add(String name, String value) at ...

Jeg kan dog ikke helt se hvorfor disse metoder skulle være tilgængelige hvis de ikke kan benyttes! Nogen der har et workaround?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. juni 2007 - 10:37 #1
Umiddelbart vil jeg ikke mene at du kan ændre i querystring uden at lave et redirect. Grunden til at du kan lave en "add" på din querystring, er at den er en NameValueCollection, og den er så i netop dette tilfælde "readonly".
Avatar billede mulse Nybegynder
28. juni 2007 - 13:23 #2
Mit problem er dog at siden denne kode eksekveres på er en søgeside. Denne søgeside vil oftest bliver refereret fra andre sider med en querystring (/results.aspx?k=nyheder). Man vil dog i mange tilfælde ændre sin søgetekst på selve søgesiden og herefter syntes jeg det vil være vildledende / forkert hvis stædig den gamle querystring står i url'en. Det mest optimale ville derfor være helt at kunne fjerne query'en men det kan altså heller ikke lade sig gøre uden et redirect?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. juni 2007 - 13:28 #3
ikke så vidt jeg ved nej
Avatar billede windcape Praktikant
29. juni 2007 - 05:17 #4
Nej, du kan ikke ændre på browsers URL uden en HTTP 301 (læs: redirect) :-)

Hvordan kunne du nogensinde tro at du overhovedet ville få lov til dette fra et script niveau?
Avatar billede mulse Nybegynder
29. juni 2007 - 09:36 #5
Tja, det er nok bare mig der er lidt for grøn endnu så:)
Så kan jeg vist godt lukke dette issue..
Avatar billede mulse Nybegynder
29. juni 2007 - 11:17 #6
luk:)