Avatar billede anold Nybegynder
28. juni 2007 - 06:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Create baner i warcraft 3

Hej

Jeg har to drenge som spiller warcraft 3 sammen, på hver deres pc, over vores linksys netværk
de har hver deres originale licens nr.

problemet er at de gerne vil Create baner i warcraft 3, MEN det er kun den som først kommer ind i battelnet som kan Create baner

d.v.s at hvis de hver for sig ønsker at splle med andre ude på nettet så er det kun den ene der kan create baner mens den anden må spille nogle af dem som er lavet

jeg har åbnet en port i min router men det har ikke virket

hvad skal jeg gøre
Avatar billede phreaking Nybegynder
28. juni 2007 - 14:58 #1
Du skal tilknytte hver pc hver deres port nummer, så når de opretter en bane skal pc 1
sige denne ip: xx.xxx.xxx.xx:1334
pc2: xx.xxx.xxx.xx:1335

Dette gøres i routeren. Og måske når der oprettes en bane, det er jeg ikke klar over da jeg ikke kender specifikt opsætningen på dette spil.
Avatar billede phreaking Nybegynder
28. juni 2007 - 15:00 #2
Denne teknik kaldes port-natning, og så ved routeren at når andre brugere henvender sig på f.eks. port 1334 så skal de ind på PC1.

Kig i din router efter "NAT". Evt skriv hvilken router du har for mere info.
Avatar billede anold Nybegynder
29. juni 2007 - 06:26 #3
Hej Phreaking

det lyder meget fint
je vil prøve det om en uge når jeg kommer hjem fra mallorca

men skal hver af de to pc ikke have en fast ip op mod routeren, jeg mener der er også koblet en stationær plus en bærebar mere på netværket ???

den router jeg har er en Linksys 54G
Avatar billede phreaking Nybegynder
29. juni 2007 - 07:58 #4
Jo der skal være fast IP på LAN (indersiden).
eller også kan du sætte i routeren at lease time er meget LANG (den tid en pc beholder tilgivne IP).

Her er en komplet guide til portforwarding til warcraft 3 som jeg snakkede om:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT54G/Warcraft_III.htm
Avatar billede anold Nybegynder
29. juni 2007 - 08:01 #5
Ok Ok
jeg prøver dette her når jeg kommer hjem fra ferie,der går en uge så vender jeg tilbage til dig

hilsen og tak ,Anders