Avatar billede zzup Nybegynder
23. juni 2007 - 20:50 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

DVD Disk = Slow Motion

Hey Eksperter.

Jeg har denne Zepto Znote 6214W som jeg er meget tilfreds med.

Jeg har haft den siden november 2006. Mit problem er at jeg for nogle måneder siden formaterede min computer, og installerede windows XP + sp2 igen.

Efter det, er det hvergang jeg lægger en DVD disk i DVD drevet, så bliver ALT meget langsomt, musen hakker, CPU kører med 50+ usage.
Også hvis man brænder en DVD disk i Nero, eller andre programmer. Så starter den fint nok ved at skrive fx 10min tilbage. Men når så de 10 min er væk, så bruger den stadig 30min til 1 time på at brænde. Alt bliver simlepthen langsomt når jeg lægger en DVD i.
Hvis jeg lejer en DVD film, og smider den i, hakker filmen og lyden så meget at man ikke kan forstå hvad de siger.

Det er virkelig belastende og vil gerne have det ordnet nu.
PS. Jeg bruger computeren til skolearbejde, så jeg vælger format c: as the last option.! og ved jo ikke engang om det vil virke at formatere den.

Computer specs:
CPU: Intel 2,0 ghz Dual Core2
Grafikkort: 512 GDDR2 Nvidia mobile (ikke delt)
DVD Combi drev. DVD/CD write/rewrite.

Håber det er en som kender en løsnong på problemet.

Har skrevet til Zepto 2 gange, og de svarer aldrig, så dem har jeg opgivet.
200 point til dem som kommer med løsningen :)
Avatar billede zzup Nybegynder
23. juni 2007 - 20:51 #1
glemte lige: 1024 ram :)
Avatar billede a1a1 Novice
23. juni 2007 - 20:59 #2
du ser da ikke film mens du er i skole? ;o)

Har du de rigtige drivere installeret? det kan meget vel være det der er problemet
Avatar billede a1a1 Novice
23. juni 2007 - 21:02 #3
btw: hvor for ringer du ikke til dem? +45 4737 1030
Avatar billede kyffer Nybegynder
23. juni 2007 - 21:05 #4
Lige for at være sikker... Da du installerede den om, var der en special CD med som Zepto havde lavet med alle drivere, eller brugte du en normal Windows XP CD?

Hvis du brugte det sidste, har du så husket at få installeret de rigtige chipset drivere også videre?

Grunden til at jeg spørger er at jeg har haft sådan et problem på min normale PC, hvor jeg havde glemt at installere chipset drivere. Alt med mit DVD drev gik utrolig langsomt indtil jeg fik dem installeret :p
Avatar billede zzup Nybegynder
23. juni 2007 - 21:07 #5
altså.. Jeg fik ikke noget WIndows CD med fra Zepto.. men jeg fik nogle drivere med. Har prøvet at installere alle driverne som er på driver CDen.. men kan godt prøve Chipset driverne igen..

Der står godtnok ikke i system -> Hardware at der er nogen problemer. :( hehe
Avatar billede zzup Nybegynder
23. juni 2007 - 21:26 #6
a1 og Kyffer tak for jeres svar :)

original driverne 1.0 ændrede ikke noget :S men fandt så Trusted Driveres til min zepto på Zeptos egen FTP version 8. et eller andet. og det hjalp gevaldigt :) nu kører den hele endelig for fuld fart igen :) + den heller ikke bliver så varm? :S hehe.. men hvis i smider et svar så får i point :)
Avatar billede a1a1 Novice
23. juni 2007 - 21:27 #7
? jeg har en ide om at realteks lydkort/chipsets er noget lort
Avatar billede a1a1 Novice
23. juni 2007 - 21:28 #8
svar ;o)
Avatar billede zzup Nybegynder
23. juni 2007 - 21:33 #9
a1 - Nej jeg synes ikke realteks lydkort er noget lort. ikke det her ihvertfald :) det kører perfekt med surround, også har det også en infrarød port :)
Avatar billede kyffer Nybegynder
23. juni 2007 - 21:51 #10
Det var dejligt at du kom på rette spor og fik løst det :)
Avatar billede zzup Nybegynder
23. juni 2007 - 22:44 #11
jeps det er rart at kunne brænde en dvd uden at det nu skal tage 4 timer :P hehe