Avatar billede showsource Seniormester
23. juni 2007 - 11:11 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Dump af lottotrækninger

Hej
Findes der et dump af alle lottotrækninger med 7 tal, til download et eller andet sted på nettet?

Til Mysql selvf., og skal bruges til et statistik/sandsynlighed script
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2007 - 11:24 #1
Du kan principielt trække dem ud her ved at hente en side pr uge: http://www.danskespil.dk/spil/lotto/indhold/statistik_lotto.php?D2=887

Men lad nu være med at lave u-statiske ting, fx: "Et tal der ikke har været trukket ud længe, kommer med større sandsynlighed næste gang". Det er noget vrøvl.
Avatar billede showsource Seniormester
23. juni 2007 - 11:36 #2
jowjow, skal jeg nok lade være med! :O)

Men det er netop for at undgå "manuelt arbejde" jeg spørger!

Lige nu ved jeg ikke hvordan jeg vil lave det, men f.eks.
tal som går igen i næste trækning, ( der plejer at være 1-2 tal )
antal tal mellem 1-9, 10-19, 20-29, 30-36
summen af udtrukne tal
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2007 - 11:52 #3
Det er jo det samme - "tal som går igen i næste trækning". Trækningerne er helt uafhængige, så selvfølgelig vil der være tal der går igen, og så vil der være nogle, der ikke går igen. Men det er jo ligegyldigt, og kan ikke på nogen måde give dig en indikation af hvilke tal, der kommer næste gang.

Men lad det være med min "advarsel". Jeg synes det er helt fint at en masse mennesker bruger deres penge på Lotto (Ja, de *bruger* deres penge, for i gennemsnit er der jo stort set ingen der har overskud). De penge de bruger går til (stort set) gode formål, og det sparer vi andre i skat. Lotto er ganske enkelt en ekstra skat på idioter (og ludomaner).

Du skulle ikke gøre det manuelt - få et program til at hente dem. Men mon ikke der er nogen, der har gjort det.

Der er dog retfærdigvis een statistik, der kan gøre en mikroskopisk forskel: Når præmierne er højere end gennemsnitligt, kan der indgå tal, der ikke bliver spillet så tit (og omvendt). Man kunne prøve at finde tal, der når de udtrækkes, giver anledning til lidt højere præmier. Det giver ikke flere chancer for at vinde - for trækningerne er som sagt helt uafhængige - men når man vinder får man, måske, lidt mere ud af det.

Der er sikkert andre, der spiller efter det, og forskellen er meget beskeden, og kan på ingen måde vende et næsten garanteret underskud til noget som helst andet end et andet underskud.
Avatar billede showsource Seniormester
23. juni 2007 - 12:07 #4
ehh, ja, der kan laves et script som gør det, men jeg søger jo den "nemme måde" :O)
( Har der kun været 7 tal siden 25-05-2005 ? )

Og ja, trækninger er jo uafhængige, men vil selv bruge det til i mit eget hoved at "beregne" de tal jeg vil spille på. Altså ikke "90% sandsynlighed for 3 tal i 30'erne, da det er 13 uger siden"

Jeg spiller altid 8 tal matematisk, og i stedet for at vælge 8 tilfældige tal, ville jeg lave noget statistik at kikke på, før jeg vælger.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2007 - 16:11 #5
Alle tal har præcis samme sandsynlighed i næste trækning uanset hvad der er sket
i tidligere trækninger.

Du kan ikke øge dine vinderchancer ved at studere gamle resultater.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2007 - 16:12 #6
Du kan øge den forventede præmiestørrelse hvis du vinder en lille smule ved at spille på
numre som andre ikke spiller på.
Avatar billede showsource Seniormester
26. juni 2007 - 08:45 #7
jahh, ordet "sandsynlighed" er jo forkert brugt i denne sammenhæng!
Men statistik, skal bruges til at "fornemme" hvilke tal/kombinationer jeg vil bruge.

Og det jeg søger, er et dump af alle tidligere udtrukne kombinationer
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juni 2007 - 16:15 #8
Avatar billede showsource Seniormester
30. juni 2007 - 16:11 #9
Jaja ..... :O)
Hvordan får man så fat i de tal som der oftest spilles?
Avatar billede spil2vind Nybegynder
20. juli 2007 - 18:57 #10
Hej Showsource, du kan installere programmet spil2vind www.spil2vind.dk på din computer, så kan jeg give dig adgang til alle Lotto trækninger, det gælder også onsdags lottotalllene.
Avatar billede showsource Seniormester
25. juli 2007 - 13:51 #11
spil2vind -> ellers tak.
Det er et dump af trækninger jeg ønsker
Avatar billede spil2vind Nybegynder
25. juli 2007 - 21:18 #12
Adgang til alle lottotrækninger kan leveres i det format du ønsker, måske udtrykte jeg mig ikke tydeligt nok.
Avatar billede showsource Seniormester
26. juli 2007 - 11:22 #13
jamen kan du ikke bare smide et dump her, eller et link til dump?
Er ikke interesseret i at installere et program
Avatar billede spil2vind Nybegynder
29. juli 2007 - 11:49 #14
Avatar billede spil2vind Nybegynder
29. juli 2007 - 12:11 #15
Hej showsource, håber du kan bruge linket, grunden til at jeg foreslog at du installerede programmet, var at jeg kunne forestille mig at du kunne bruge nogle af programmets funktioner, og måske komme med forbedringertil programmet.
Avatar billede frewald Nybegynder
29. juli 2007 - 12:16 #16
Det kunne være meget sjovere at finde ud af hvilke kombinationer der blev spillet - istedet for hvilke der blev trukket. Så kunne man finde en kombination som der var større chance for man kunne ha' for sig selv :)
Avatar billede showsource Seniormester
29. juli 2007 - 13:44 #17
spil2vind -> Du må gerne gi' et svar!
Din tanke med evt. forslag til forbedringer kan jeg godt forstå!
Må lige se ad, p.t. har jeg temmelig meget at lave, men vil da ha' det i tankerne når jeg går i krig med mit eget script.

frewald -> Selvfølgelig! :O)
Avatar billede showsource Seniormester
29. juli 2007 - 13:47 #18
spil2vind -> havde iøvrigt startet med at lave tabel i mysql, og ville også gerne kende antal som har vundet 1. præmie i den pågældende uge.
Avatar billede spil2vind Nybegynder
29. juli 2007 - 14:40 #19
Det er ikke en information jeg ligger inde med, desværre.
Avatar billede spil2vind Nybegynder
29. juli 2007 - 15:15 #20
Du kan prøve at lege med denne PHP link http://www.danskespil.dk/spil/lotto/lotto/resultater.php?draw=1
hvor draw=1 svarer til trækning den 19900623
Avatar billede showsource Seniormester
30. juli 2007 - 13:22 #21
hvad med et svar, spil2vind ?
Avatar billede spil2vind Nybegynder
30. juli 2007 - 14:56 #22
hvad er det der mangler svar på?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juli 2007 - 16:39 #23
spil2vind> Du fik at vide at du skulle smide et svar (indlægget 29/07-2007 13:44:38), her på i spørgsmålet, så du kunne få nogle points.. :-)

showsource>

Som de andre har sagt:

Hvis systemet vælger tilfældige tal, kan man på ingen måde forudse hvilke tal der er best at spille på.

Hvis du spiller på tal, som ikke andre har spillet på, og vinder, så vinder du mere end du normalt ville have gjort.

Men du kan på ingen måde indsamle disse tal (som andre har spillet på), med mindre at du spørger folk om tallene.. :-)

Derfor vil enhver form for program/system slå fejl.

Med andre ord: Du kan ikke bruge statistikker til dine 8 tal (som du skriver om i 23/06-2007 12:07:21) til noget som helst.

Chancen for at vinde er 50%, lige meget hvad.. Nemlig:

Enten vinder du eller også vinder du ikke.
Avatar billede spil2vind Nybegynder
30. juli 2007 - 16:49 #24
Sikke meget man skal lære, når man er ny, så man vælger simpelthen svar i stedet for kommentar wow hvor er det smart, kan man bruge point til noget, for mig er det mere hygge og sjovt at lege med matematik
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juli 2007 - 17:00 #25
spil2vind> Læs venligst:

Vejledning til nye brugere - http://www.eksperten.dk - Så træder du ikke folk over tæerne

Ekspertens regler - http://www.eksperten.dk/regler.phtml - så får du ikke smæk af coadmins / admin (dem der bestemmer her på eksperten.dk)

:-)
Avatar billede spil2vind Nybegynder
30. juli 2007 - 17:37 #26
Tak thesurfer>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juli 2007 - 17:42 #27
Rettelse:

Vejledning til nye brugere - http://www.expfaq.dk

hmm.. ingen gad at rette mig.. tsk tsk.. skam jer.. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juli 2007 - 17:43 #28
spil2vind> Det var så lidt :-)
Avatar billede spil2vind Nybegynder
02. august 2007 - 13:36 #29
Kunne du bruge min PHP link? showsource>
Avatar billede showsource Seniormester
07. august 2007 - 12:06 #30
spil2vind => ikke rigtigt, da der åbenbart ikke er angivet antal vindere i alle trækninnger
Avatar billede spil2vind Nybegynder
07. august 2007 - 16:54 #31
nej, det er korrekt, har tidligere talt med Danske Spil og de har simpelthen ikke gemt denne information.
Avatar billede showsource Seniormester
06. marts 2008 - 20:14 #32
Jeg har iøvrigt fået tabellen op og stå, så hvis nogen skal bruge et dump, så bare sig til.
Avatar billede showsource Seniormester
05. juni 2009 - 21:04 #33
Det er også blevet til en webside!
www.lottostatistik.dk

Og der er klumper på nettet hertil, så der er ikke altid svar !
Så skal man prøve igen lidt senere .....
Avatar billede showsource Seniormester
27. november 2009 - 09:35 #34
Øhh, en lille update:

Sendte en mail til danskespil for at høre om de havde et banner jeg måtte bruge som link til deres side, og så svarede en jurist tilbage om bl.a. at de gerne ville ha' hvis jeg viste ordet lotto på en bestemt måde ?
Og de har ovenikøbet en sag igang i højesteret om brugen af ordet lotto ?
( De mener at de var de første til at bruge ordet kommercielt og bla bla bla )

Det er sgutte nemt bare at føle sig nørdet !