Avatar billede jnrmgs Juniormester
21. juni 2007 - 20:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne tv-klip

Hej!

Når jeg går ind på http://www.dr.dk/Melodigrandprix/forside.htm og klikker på: "Grand Prix Finale del 1 (sang 1-16)", sker der kun det at der kommer en lyd, og et lille vindue åbner, som lukkes af sig selv igen med det samme!

Jeg kan ikke forstå at det ikke virker, og der er også en masse andre klip jeg ikke kan få til at fungere.

Er det mine indstillinger den er gal med, og hvad er det i så fald?

På forhånd tak!
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juni 2007 - 20:20 #1
Samme problem her.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juni 2007 - 20:22 #2
Ingen problemer her.
Avatar billede azerty Juniormester
21. juni 2007 - 20:25 #4
Det virker i Firefox (men det er selvfølgelig heller ikke IE)
21. juni 2007 - 20:25 #5
... der er en PopUp box som bliver "forhindret" i at dukke op. Sansynligvis pga dine sikkerhedsindstillinger... som lige skal fedtes med ...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juni 2007 - 20:37 #6
Hmm.. Jeg glemte at der skulle testes i Internet Explorer.. :-)

Hos mig virker det heller ikke i IE v6 SP2.

I Opera virker det fint.
Avatar billede jnrmgs Juniormester
21. juni 2007 - 21:12 #7
Jeg har prøvet at ændre i sikkerhedsindstillinger, slået pop-up blokering fra, og deaktiveret min firewall. Lige lidt hjælper det!

Hvordan kan jeg finde de fulde stier, så jeg evt. bare kan åbne linket på anden vis?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juni 2007 - 21:30 #9
Funktionen der kalder er den her:

// DR standard player
function DRPlayer(subsite,video,playlist,videotitel,id) {
        var subsite = (typeof subsite != 'undefined') ? subsite : 'Ikke angivet';
        var postGuid = (typeof(postingGuid) != 'undefined') ? "&postingGuid=" + postingGuid : '';
        var nrmode = getValue(location.search, "NRMODE");
        nrmode = (nrmode != 'undefined') ? "&NRMODE=" + nrmode : '';
        if (playlist.indexOf('?') == -1) {
            window.open('http://' + document.location.hostname + '/' + playlist,'' ,'scrollbars=no,toolbars=no,location=no,status=no,directories=no,resizable=0,height=10,width=108');
        } else {
            if (playlist.indexOf('aid=') > -1) {
                // fix for legacy audiofiles
                window.open('http://' + document.location.hostname + '/' + playlist,'' ,'scrollbars=no,toolbars=no,location=no,status=no,directories=no,resizable=0,height=10,width=108');
            } else {
                var qid = playlist.substring(playlist.indexOf('?qid=') + 1);
                openAV(qid);
            }
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juni 2007 - 21:34 #10
Hvis man ikke har fundet ud af, hvordan man finder linket:

1) Kopier linket, som vil lige noget i stil med:

java script:DRPlayer('','','/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=412926','')

2) indtast dette i adresse feltet: http://www.dr.dk

3) klip fra "/Forms" og til "qid=EtEllerAndetTal"

4) Sæt dem sammen til:
http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=412926

Det er bare det..
Avatar billede jnrmgs Juniormester
26. juli 2007 - 17:33 #11
Tak til thesurfer. Hvis du laver et svar får du pointene.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. juli 2007 - 20:40 #12
Svar :-)