Avatar billede jensen363 Forsker
21. juni 2007 - 08:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Controller cockpit med barometergraf

I forbindelse med udvikling af et ledelsesrapporteringsmodul i Excel, har jeg behov for at visualisere en række KPI-resultater i barometer-form.

Er den nogen som har noget tilsvarende man kan søge inspiration i ???
Avatar billede gammer Nybegynder
24. juni 2007 - 21:10 #1
Rapportering med barometre, dashboards er beskrevet på denne hjemmeside:

http://www.exceluser.com/catalog/landdash2.htm

Her har du iøvrigt også mulighed for at købe en e-bog er beskriver præcist du skal bære dig ad med at lave dashboards.

http://controllerforum.dk/index.php?id=7&tx_t3pcfcal_pi1[submit]=singleView&tx_t3pcfcal_pi1[uid]=2

kan du hente et eksempel på et dashboard i Excel
Avatar billede gammer Nybegynder
24. juni 2007 - 21:12 #2
Hvis det blot er ren inspiration du søger, så prøv at skrive "dashboard" eller "dashboard reporting" på google
Avatar billede jensen363 Forsker
25. juni 2007 - 10:21 #3
eksemplerne i dashboard_demo er jo lige i øjet
Avatar billede gammer Nybegynder
25. juni 2007 - 10:51 #4
Ja det er vel et godt eksempel på hvordan det kan gøres. Men som sagt, er det ren inspiration du søger, så prøv at søge på google. Udbyderne af BI programmer viser ofte eksempler på deres programmers formåen i form af eksempelrapporter/billeder på deres hjemmesider.

Men jeg har også haft glæde af e-bogen på www.exceluser.com. Der lærer man også lidt omkring optimering af grafers udseende, som efter min vurdering kan bruges også ved alm. grafer.

Jeg håber du kan få lavet et godt dashboard ud fra ovenstående. Der ligger jo en del arbejde med dataene bag sådan et regneark.
Avatar billede jensen363 Forsker
25. juni 2007 - 11:02 #5
Takker for glimrende inspiration :-)
Avatar billede gammer Nybegynder
25. juni 2007 - 12:51 #6
Velbekomme

Tak for point