Avatar billede aquadi Nybegynder
20. juni 2007 - 17:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adresse søgning

Hej...
Jeg står i en situation hvor jeg skal finde en adresse på en gammel bekendt... Jeg kan hverken finde ham på de gængse søgemaskiner som krak eller eniro.
Findes der andre søgemaskiner, eller kan det evt. som privatperson lade sig gøre at søge i folkeregistret?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
20. juni 2007 - 17:10 #1
man kan godt søge i folkeregistret hvis man har en gammel adresse, eller cpr nr. Mener dog det koster 50 kr.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juni 2007 - 17:14 #2
"Oplysninger fra CPR om andre
Du kan henvende dig til din kommunes folkeregister, hvis du ønsker oplysninger om andre personer. De oplysninger, du umiddelbart kan få, er aktuelle navne- og adresseoplysninger - medmindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 52 kr. (2007).

Sakset herfra: http://borger.dk/forside/borger-og-samfund/folkeregistrering/oplysninger-fra-folkeregistret-cpr
Avatar billede aquadi Nybegynder
20. juni 2007 - 17:20 #3
Tak for svarene...
Jeg er ikke så hyppig bruger af eksperten - kan det passe I skal sende et svar før jeg kan tildele jer points?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
20. juni 2007 - 22:47 #4
ja, hvis du kunne bruge svaret.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. juni 2007 - 09:15 #5
Jeg springer over, supplerede bare.  :-)