Avatar billede encorez Nybegynder
20. juni 2007 - 12:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udtræk af fødselsdage i MySQL

Hej

Jeg har en tabel med en flok fødselsdatoer på folk. Attributten er en date, åååå-mm-dd.

Kan jeg lave et udtræk direkte i ensql forespørgsel der udtrækker de der fylder år inden for en måned?

Mvh. Simon
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2007 - 12:16 #1
proev noget a la:

... WHERE DAYOFYEAR(birthday) BETWEEN DAYFOFYEAR(NOW()) AND DAYOFYEAR(DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 1 MONTH))
Avatar billede encorez Nybegynder
20. juni 2007 - 17:17 #2
Kunne ikke få din til at virke, selv ved at udskifte nogle ting i den. Men det fik mig til at tænke og fandt denne:

SELECT *  FROM Contacts  WHERE DAYOFYEAR( birth ) >= DAYOFYEAR( CURDATE( ) ) AND DAYOFYEAR( birth ) <= DAYOFYEAR( CURDATE( ) ) + 30  ORDER BY DAYOFYEAR(birth) ASC

Læg et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2007 - 18:11 #3
ok