Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
19. juni 2007 - 20:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Redigering i config

Hey

Jeg vil gerne have opdateret en value i min projektnavn.exe.config.
Kan det gøres med System.Configuration? Jeg har søgt på google, men synes ikke rigtig der nogen steder, hvor de redigere en value fra en bestemt key. Bliver jeg nød til at have fat i System.Xml?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
20. juni 2007 - 17:20 #1
Så vidt jeg ved skal du have fat i Xml api'et. Nogen helt andet er, at du lige skal være opmærksom på evt. konsekvenser af at redigere en config. Jeg kender dem ikke i WinForms, men det er værd at undersøge før du gør noget. I værste fald kan det være umuligt mens programmet kører...
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
21. juni 2007 - 11:37 #2
Vil det sige, hvis jeg har nogle indstillinger til f.eks. port indstillinger. Så er det bedre jeg har det i en seperat xml fil? Som configuration.xml?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
21. juni 2007 - 15:07 #3
Hvad er det for en type program du skal lave? Er det en WinForm? Så synes jeg du skal kigge på "User Settings"
http://www.codeproject.com/csharp/UserSettings.asp
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
29. august 2007 - 13:06 #4
Det er WinForms jeg mener. Jeg tænker på forskellige indstillinger som f.eks. Brugernavne, krypterede password og andre indstillinger som måtte være nødvendige
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
20. september 2007 - 13:48 #5
Smid et svar uncas. Og tak. jeg brugte bare den løsning jeg altid har brugt. Med System.Xml
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
23. oktober 2007 - 09:39 #6
Smid et svar??? Eller tager jeg point selv
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
06. november 2007 - 17:39 #7
Vil gerne lukke spørgsmålet. Så tager selv point. Hvis du vil have point uncas, kan du bare skrive en kommentar/svar, så opretter jeg et nyt spørgsmål, så du kan få point.