Avatar billede kapoou Nybegynder
18. juni 2007 - 16:23 Der er 1 kommentar

Insert select query

Jeg vil gerne have muligheden for at kopiere en post i en tabel til den samme tabel, men jeg får et problem da ID'et jo ikke må være det samme. Er der en måde man kan undgå dette på? Min nuværende sql sætning ser ud som følger

INSERT INTO [Tabel1] s SELECT * FROM [Tabel2] a WHERE a.[Felt1]=request("parameter")

Jeg har prøvet at få noget ON DUPLICATE KEY UPDATE s.id=LAST_INSERT_ID(s.id) til at køre med jeg kan ikke helt få det rigtigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2008 - 22:15 #1
Angiv alle feltnavne undtagen primær nøgle.