Avatar billede nightlogger Nybegynder
03. juni 2001 - 18:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

fatter det ikke

hej jeg har et nvida riva tnt2 model64 skærmkort
jeg har detonator driver
men når jeg kører 3DMARK 2000 får jeg kun 1825
jeg burde mindst ha 7000
-\"nightlogger\"-
Avatar billede nightlogger Nybegynder
03. juni 2001 - 18:58 #1
undskyld jeg mente tnt2 grafikkort
og ikke skærmkort
Avatar billede zycho Nybegynder
03. juni 2001 - 19:05 #2
Du burde IKKE få mindst 7000 med det (undskyld) skod grafikkort.

Du skriver heller ikke om hvad resten af dit hardware er. Jeg tror det er FULDSTÆNDIG umuligt at få 7000 med det grafikkort!
Avatar billede zycho Nybegynder
03. juni 2001 - 19:07 #3
Jeg får 5700-5800 med mit hardware:

Asus CUSL2
PIII733
256 MB PC133 RAM
Creative Geforce DDR

og jeg kører med Detonator 12.40
Avatar billede nightlogger Nybegynder
03. juni 2001 - 19:09 #4
ok men 1815 er sku da for lidt
det er en amd 1000mhz
med msi 6340 motherboard
256 sdram
men jeg troede da at grafikkortet var ok
det har jeg fået fortalt :-(
Avatar billede zycho Nybegynder
03. juni 2001 - 19:14 #5
Det er det altså ikke hvis du skal bruge det til spil. Når man ser på specifikationerne på din pc, ligner det du har dig en rigtig god spillecomputer lige indtil man får øje på graffikkortet!!

For det første er det laaaaang tid siden at TNT1/TNT2/TNT 2 ULTRA var hittet. Siden da er der kommet Geforce 1, 2, 3!! Så vi er altså noget mindst 3 generationer videre!!!!!

Hvis du skal bruge den til hardcore games er dit grafikkort en stor flaskehals og jeg vil anbefale dig til at købe enten Geforce2MX eller Geforce 1 PRO. De er ca. lige gode og er relativt billige. Har du flere penge til rådighed så køb et vildere!

Men du kan IKKE forvente en højere score med et sådant grafikkort!
Avatar billede zycho Nybegynder
03. juni 2001 - 19:17 #6
Se vores point score og sammenlign!!

Du får 1815 points!
Jeg får ca. 5700-5800 points!

Og du har en rimelig hurtigere CPU. Vi har lige mange RAM. Her kan du bare se hvor stor forskel det gør med vores grafikkort.
Avatar billede nightlogger Nybegynder
03. juni 2001 - 19:20 #7
ok det er jeg sku lidt ked af at høre for jeg har lige købt pc\'eren
men det vil sige at mit motherbord er ok
og jeg har ram nok
så må jeg hellere overveje at købe et nyt grafikkort
-\"nightlogger\"-
Avatar billede zycho Nybegynder
03. juni 2001 - 19:25 #8
Jeg kender ikke præcist dit bundkort, men det er sandsynligvis ret godt da det er fra mærket MSI!!

Jeg forstår godt at du er ked af at høre det jeg siger når du lige har købt pc´en. En anden gang må du nok hellere spørge her på eksperten så vi kan hjælpe dig på rette vej :o)

Hvis du er tilfreds med dens performance i spil, skal du selvfølgelig ikke købe nyt graffikkort.

Hvis du gerne vil have bedre performance og har råd til det så bliver du desværre nød til at købe et nyt grafikkort.
Avatar billede nightlogger Nybegynder
03. juni 2001 - 19:29 #9
nu spiller jeg ikke så meget
men når jeg gør skal det sku virke ordentligt
så det ender nok med et nyt grafikkort
men hvad koster de ca?
og tak for hjælpen
-\"nightlogger-
Avatar billede nightlogger Nybegynder
03. juni 2001 - 19:35 #10
er du ikke på msn og icq mere
jeg kan ikke se dig på msn
og på icq står du offline?
-\"nightlogger\"-
Avatar billede zycho Nybegynder
03. juni 2001 - 19:36 #11
Du kan få grafikkort som er gode nok til at køre dagens spil fra ca. 1000.

Og her der tænker jeg på et Geforce2MX kort fra Asus med 32 MB RAM. Du kan bestille det på: http://www.edbpriser.dk

Hvis du vil have en større \"opgradering\" hvilket jeg ville have valgt da jeg hader at opgradere fra en dårlig ting til en ok ting. Jeg plejer selv at have det princip at når der skal opgraderes skal det sgu også være en opgradering der kan mærkes!!

Hvis du har samme princip og har lyst til at spendere mere end 1000 kr. skal du kigge på et Geforce 2 GTS kort. Disse fås fra ca. 1600 og er en del bedre. Det er så også vel at mærke i en 32 MB version. Fås også i 64 og de er selvf. endnu bedre men også endnu dyrere....
Avatar billede zycho Nybegynder
03. juni 2001 - 19:40 #12
Nu er jeg offline på ICQ, men jeg er da online på MSN messenger........Du kan bare tilføje mig hvis du vil!
Avatar billede nightlogger Nybegynder
03. juni 2001 - 19:45 #13
ok tak det har jeg gjort :-)
Avatar billede nightlogger Nybegynder
03. juni 2001 - 19:47 #14
men er det den rigtige e-mail adresse til msn for der sker ikke noget :-(