Avatar billede mazey Praktikant
13. juni 2007 - 19:39 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Skriv i skjult input felt.

Hej Eksperter.

Jeg har fået rekvireret mig en kortlæser som læser magnetstriben på kortet.

Jeg er derfor igang med at lave en side hvor koden fra kortet bliver aflæst hvorefter man ryger videre til en anden side.

Problemet er at jeg, både rent brugervenligt, men også grafisk vil lave det så enkelt som muligt. Det vil sige ingen synlige input felter.

Indtil videre har jeg fået lavet det sådan at formen automatisk submitter når den støder på karakteren "_".
Jeg vil så derfor gerne have at når man kører kortet igennem så får de data med over på den nye side, men indtil videre har det kun været mig muligt med synlige input felter.

Håber der er nogen der kender lidt til det... :D

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>

<script type="text/JavaScript">
<!--
function doKey($key) {
  if ($key == 095) {

      document.forms["keyvalue"].submit();
  }
-->
</script>

</head>

<body onKeyPress="doKey(window.event.keyCode)">

<br><br>
<form id="keyvalue" method="GET" action="test.php?value=<?=$tekst?>" name="LoginForm">
<input type="text" name="tekst" />

</form>
<script type="text/javascript">
<!--
function focusLogin() {

        document.LoginForm.tekst.focus();

}
window.onReadyState=focusLogin();
-->
</script>
<?php
$tekst = $_POST[tekst];
?>
</body>
</html>
Avatar billede w13 Novice
13. juni 2007 - 19:43 #1
Hvad hvis du sætter en style="display:none;" på dit input-felt?
Avatar billede mazey Praktikant
13. juni 2007 - 19:49 #2
Så får jeg ikke dataen med. heller ikke med style="visibility:hidden".
Avatar billede w13 Novice
13. juni 2007 - 19:55 #3
hmm.. hvad med: style="border: 0px solid #ffffff; width: 1px; height: 1px;"
:)
Avatar billede black-eye Nybegynder
13. juni 2007 - 20:00 #4
Prøve med, <input type="hidden" name="tekst" value=""> det virker i mine javascripts
Avatar billede mazey Praktikant
13. juni 2007 - 20:12 #5
Det virker faktisk w13... det er nok ikke den rigtige måde at gøre det på, men det virker! :D

Smider du et svar?
Avatar billede w13 Novice
13. juni 2007 - 22:59 #6
Her er svar! :)
Avatar billede w13 Novice
13. juni 2007 - 23:23 #7
mange tak for point :)
Avatar billede olebole Juniormester
14. juni 2007 - 15:07 #8
<ole>

black-eye >> "det virker i mine javascripts" ... så skal du måske reinstallere din browser. Skjulte felter bør ikke optræde som 'successfull controls' - og bør derfor ikke være at finde på serveren ved modtagelse af formularen  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
14. juni 2007 - 15:09 #9
- undskyld! ... my very bad ...!  :D

Et alm. hidden field skal naturligvis være at finde. Felter skjult med CSS bør derimod ikke være at finde.

Faktisk er det felt, du viser, jo netop beregnet til at løse spørgerens opgave  ;o)
Avatar billede majbom Novice
14. juni 2007 - 15:13 #10
black-eye's svar, vil efter min mening være den mest optimale og for så vidt rigtige løsning, hvis jeg ikke husker helt galt.
Avatar billede olebole Juniormester
14. juni 2007 - 15:21 #11
Du husker kanon godt  ;o)
Avatar billede w13 Novice
14. juni 2007 - 15:33 #12
Det virkede dog ikke for Mazey for some reason.. :)
Avatar billede majbom Novice
14. juni 2007 - 15:40 #13
-> w13 - har han prøvet?
Avatar billede w13 Novice
14. juni 2007 - 15:53 #14
Sådan forstod jeg det i hvert fald fra hans indlæg.
Avatar billede w13 Novice
14. juni 2007 - 15:53 #15
Har du Mazey? :)
Ellers er det klart bedre, ja!
Avatar billede black-eye Nybegynder
14. juni 2007 - 17:30 #16
Hvis han kan indsætte i et synlig felt, så burde han også kunne i et skjult da det er samme metode så vidt jeg husker...
Avatar billede olebole Juniormester
15. juni 2007 - 12:18 #17
Han har med højglansforkromet statsgaranti ikke prøvet eksemplet (13/06-2007 20:00:49) ... det _skal_ virke  =)
Avatar billede mazey Praktikant
19. juni 2007 - 15:54 #18
Hej igen...
Jo, jeg har prøvet med et hidden felt, men jeg kunne ikke få det til at virke.
Også selvom jeg bagefter tilføjede:
<script type="text/javascript">
<!--
function focusLogin() {

        document.LoginForm.tekst.focus();

}
window.onReadyState=focusLogin();
-->
</script>

Så fik feltet intet input. Om det så er mig der ikke er god nok til scripts kan jo være, men da w13's mulighed virkede valgte jeg den.

Hvis det ikke er normal god stil her, så beklager jeg.
Avatar billede majbom Novice
19. juni 2007 - 16:09 #19
havde ikke lige taget højde for at det var en kortlæser der skulle skrive til "feltet". så w13's løsning er nok det bedste. jeg tror heller ikke at det vil virke med en hidden, da du jo ikke kan placere markøren i dette, og derfor ikke få data fra kortet ind i feltet...

sorry... :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2007 - 11:19 #20
Nej, du kan ikke sætte fokus på et hidden field ... men det fremgik jo ingen steder, at det var det, du prøvede  =)