Avatar billede balk Nybegynder
13. juni 2007 - 11:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

cxfrmfld.ocx hjælp

Jeg er udvikler på en Access-database der kører nogle formularer som brugergrænseflade. Jeg kan selv køre databasen uden problemer, men nogle af brugerne er nu begyndt at få følgende fejl, når de forsøger at navigere rundt i formularene. De kan åbne databasen, men altså ikke navigere mellem forskellige formulare.

Fejlen fra Access lyder på følgende:

"Micro Office Access-databasen eller -projektet mangler en reference eller indehoilder en brudt reference til filen 'cxfrmfld.ocx' version 9.21"

Det er en fejl der er kommet uden at jeg har foretaget ændringer i databasen. Jeg kører en "offentlig" version, og en "udviklings" version. Begge versioner giver problemer hos nogle brugere, uanset hvilken maskine de logger på fra. Er der nogen der kender til denne fejl, evt hvorden den kan fejlrettes.

På forhånd mange tak.
Anders
Avatar billede tjeppsson Nybegynder
13. juni 2007 - 12:57 #1
Det er en fil på brugernes lokale c-drev, der højst sandsynligt ikke eksistere mere - muligvis pga. af en opdatering der er fejlet.

Prøv at tjek, om der en opdateringslog, der viser en fejl, og evt. geninstaller det program der (nok) er fejlet.
Avatar billede balk Nybegynder
13. juni 2007 - 13:00 #2
Verdensklasse, det var problemet. Tak, jeg kvitterer med points.
Avatar billede tjeppsson Nybegynder
13. juni 2007 - 13:01 #3
Hov, fik lavet det som en kommentar, i stedet for et svar... :-)