Avatar billede gittep Nybegynder
12. juni 2007 - 22:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med IDE

Min computer er desværre gået i stykker. Når jeg tænder den sker der næsten intet - der kommer kun, det første skærmbillede og her skriver den IDE: no device. Jeg har prøvet at skifte IDE-kablet men det gjorde ingen forskel- forslag modtages med tak!
Avatar billede screem_brille Novice
12. juni 2007 - 22:35 #1
spinner disken op ? hvis nej kontroller power kablet, hjælper det ikke er disken død.
Avatar billede gittep Nybegynder
12. juni 2007 - 22:37 #2
hvorfor tror du det er disken - jeg er mere bekymret for bundkortet????
Avatar billede screem_brille Novice
12. juni 2007 - 22:44 #3
erfaring, det er sjældent bundkortet der går istykker, men derimod harddisken da det er en makanisk komponent.
Avatar billede gittep Nybegynder
12. juni 2007 - 22:46 #4
jeg har lige tjekket, og det er lidt svært at høre, da blæseren larmer meget. Jeg er nødt til at prøve at flytte hardisken over i en anden pc, men det kan jeg ikke gøre før i morgen, så jeg vender lig tilbage. Foreløbig tak gor hjælpen!
Avatar billede screem_brille Novice
12. juni 2007 - 22:52 #5
nu skal du ikke grine ,) men tag en træ grydeske og hold ned på disken, og op til øret, så fungerer skeen som et stetoskop, og du vil tydeligt kunne høre om den roterer eller ej.
Avatar billede kone Nybegynder
19. juni 2007 - 08:23 #6
Sæt din windows skive i og se om den finder disken du skal ikke instalerer windows
men du kan se om din partion er røget sig en tur
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 08:57 #7
den måde virker ikke i alle tilfælde.
Avatar billede gittep Nybegynder
19. juni 2007 - 13:40 #8
Hej igen og undskyld jeg har været lidt tid om at svare, men man når ikke altid det, man gerne vil. Det viste sig, at ide-kablet var gået i stykker, det så meget mærkeligt ud, clipsen, som holder kablet, var faldet af, og ledningen (det brede kabel) sad så kun fast i den ene side. Jeg havde jo egentlig prøvet et andet kabel, men jeg må have kludret i det, for ved næste forsøg virkede det. Er der i øvrigt forskel på, i hvilkne ide-port man placerer henholdsvis harddisk og cd-rom drev? Jeg har givet dig points screem brille, fordi jeg synes, dit svar med grydeskeen var fantastisk - og ikke et svar, man normalt forventer at finde i dette forum ... forfriskende!
Avatar billede screem_brille Novice
20. juni 2007 - 09:01 #9
;)