Avatar billede nikkelai Nybegynder
11. juni 2007 - 21:53 Der er 19 kommentarer

Kan ikke få forbindelse til nogen sider.

Hej jeg har et lidt mærkeligt spørgsmål. For der er nogen hjemmesider som jeg ikke kan komme ind på f.eks. microsoft, ibm, adobe, hotmail... men jeg kan godt komme ind på google og eksperten og andre. kan heller ikke logge på messenger.

nogen der kan løse mit problem.
Avatar billede peet-49 Novice
11. juni 2007 - 21:55 #1
Tøm oversigten (tempery internetfiles)
Avatar billede nikkelai Nybegynder
11. juni 2007 - 21:56 #2
hmm det hjalp ikke
Avatar billede peet-49 Novice
11. juni 2007 - 22:08 #3
Det kan du sku! da ikke gøre på mindre end 1 minut.
Avatar billede nikkelai Nybegynder
11. juni 2007 - 22:12 #4
jo det klarede den nu meget godt... i ie7 under tools-internet option- delete- delete all
Avatar billede kyffer Nybegynder
11. juni 2007 - 22:12 #5
Du kan måske også prøve at åbne en kommando prompt? Klik på START og vælg KØR. Skriv CMD.

Du får nu et sort vindue. Derinde skriver du:

ipconfig /flushdns

tryk på ENTER knap derefter.

Du skulle gerne se:

<snip>
Windows IP-konfiguration

DNS Resolver Cache blev tømt.
</snip>

Prøv at se om dette giver nogen forskel?

Hvis du har ADSL, kabelnet eller andre forbindelser hvor du har en router på, så prøv at slukke for routeren i 2 minutter og tænd så for den igen. Det kan nogle gange hjælpe på problemet.

Lad os høre hvad du finder ud af...
Avatar billede nikkelai Nybegynder
11. juni 2007 - 22:19 #6
jeg deler net med en virksomhed så jeg har ikke rigtigt mulighed for at slukke for routeren...
Avatar billede kyffer Nybegynder
11. juni 2007 - 22:20 #7
Ok. Fair nok. Gav flushdns ikke noget?
Avatar billede nikkelai Nybegynder
11. juni 2007 - 22:21 #8
nej desværre
Avatar billede kyffer Nybegynder
11. juni 2007 - 22:24 #9
Jeg har desværre ikke andre forslag i aften. Jeg tror ikke det har noget med din browser at gøre, da du jo også har problemet med Messenger. Det er noget i selve Windows som driller... Måske vil en spyware scanning hjælpe? Kig evt. på www.spywarefri.dk under deres værktøjer. Jeg vil måske kigge på Spybot Search and Destroy som en scanner.

Jeg er desværre på vej i seng, så det var lige mine ord for i aften. Håber du finder en løsning :)
Avatar billede peet-49 Novice
11. juni 2007 - 22:34 #10
Hvor længe har det stået på??
Avatar billede j-h-t Nybegynder
11. juni 2007 - 22:36 #11
Hej
Jeg har helt det samme problem.
Jeg har en adsl hos tele2.. og det har ikke virket hos mig i et par dage så vidt jeg ved..
Avatar billede nikkelai Nybegynder
11. juni 2007 - 22:39 #12
det samme her et par dage
Avatar billede peet-49 Novice
11. juni 2007 - 22:43 #13
Prøv systemgendannelse, og kør den nogle dage tilbage.
Avatar billede nikkelai Nybegynder
11. juni 2007 - 22:48 #14
jeg har prøvet systemgendannelse tidligere i dag hvor jeg kørte tilbage til fredag
Avatar billede j-h-t Nybegynder
11. juni 2007 - 22:52 #15
det er altså ikke kun os som har problemet.. så jeg tror ikke det er "os" som er skyld i det...
http://debat.jubii.dk/computere+it+og+mobil/generelt+om+computere+ogeller+internet/msn+sidermessenger_479468.html?

tror jeg ringer til tele2 imorgen..
Avatar billede nikkelai Nybegynder
11. juni 2007 - 22:55 #16
god ide lad mig endelig høre hvis du finder ud af noget
Avatar billede j-h-t Nybegynder
11. juni 2007 - 22:56 #17
yep yep...
Avatar billede j-h-t Nybegynder
12. juni 2007 - 18:17 #18
Det ser ud som tele2 har fået styr på deres systemer igen.. jeg har ihvertfald ikke nogle problemer mere. Men det giver da grund til at tænke over om man skal kigge sig omkring efter en anden udbyder.
Avatar billede nikkelai Nybegynder
12. juni 2007 - 19:00 #19
nej jeg har heller ikke problemet mere