Avatar billede koden Novice
10. juni 2007 - 13:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bruge proxy for at få dansk IP

Hejsa

jeg er indimellem i Frankrig og ønsker at se TV på pc.
Men det kræver dansk ip.

Jeg har fundet denne free proxy 80.80.12.125

men får fejl:

Problem Report
Access denied to system because of URL Filter Configuration, while attempting to retrieve the URL: http://www.euroinvestor.dk/Debat/Debat.aspx?Listno=2.

Message ID
FILTER_DENIED

Problem Description
Your system was configured to deny access to this URL.

Possible Problem Cause
Request denied, as specified in the local filter list configuration.

Possible Solution
Contact your network support team if this problem persists.

Er det fordi jeg kører explorer 7? For den virkede under explorer 6.

IP er fundet her:

http://www.publicproxyservers.com/

Er der evt. et bedre sted?
Avatar billede old-faithful Praktikant
10. juni 2007 - 13:23 #1
Prøv evt. en anden proxy. Det kan også være nødvendigt at indstille f.eks. Windows Media Player til at bruge proxy, hvis Internet Explorer bruger Media Player til at vise video.
Avatar billede gurly Praktikant
10. juni 2007 - 13:30 #2
hvad er det for en tv kanal der kræver en dansk ip ?
Avatar billede koden Novice
10. juni 2007 - 13:50 #3
www.dr.dk skal have dansk IP og www.streamtv.dk

Jeg fandt denne som dur:
Den er ikke dansk, men virker...sådan da. man kan åbne sider, men klikker man på link knapper, så sker der intet.
Så det må være før nævnte der bare ikke virker.
Avatar billede gurly Praktikant
10. juni 2007 - 13:59 #4
streamtv.dk  køre de ikke "https" altså "en sikker forbindelse" det er ikke sikkert du kan se den via proxy.
hvad angår dr tv så undre det mig da, du kan se deres live stream dr1 og dr2
på denne side http://www.aelling.lir.dk/public  og det mener jeg da virker fra en svensk ip adresse, men om det så virker med en fransk ip adresse ved jeg ikke,
eller om der er nogen forskel i forhold til dr´s ejen player
Avatar billede gurly Praktikant
10. juni 2007 - 14:02 #5
men du kan vel afprøve det med en fransk proxy hvis du befinder dig i danmark nu
Avatar billede koden Novice
11. juni 2007 - 13:27 #6
sidst jeg var i frankrig fik jeg på drtv denne: "Du skal bruge dansk ip". eller noget i den dur. streamtv har jeg ikke prøvet endnu... det står bare på deres hjemmeside at de kun virker med dansk ip.
Avatar billede gurly Praktikant
16. juni 2007 - 05:12 #7
så skal du nok ikke regne med at du kan se streamtv i frankrig, fordi det fungere ved at man skal "logge på " og så overgår forbindelsen til en sikker SHTML forbindelse så den kan du nok ikke snyde med en proxy.

jeg ved at du kan se dr i sverige, men om de har lukket for eksempelvis ikke skandinaviske ip adresser ved jeg ikke.

men som sagt du burde kunne afprøve det her i danmark.
hvis du logger på en fransk proxy server og så går på DR playeren, så har du jo fransk ip.

jeg har prøvet en del af de proxy servere der er på den side du linkede til, men mange virker ikke, og mange virker, men køre så langsomt at de ikke virker i praksis, og en af dem gennerede ligefrem et popup vindue i stedet for den valgte side, giftigt noget c",)
har søgt på google på "proxy" og fundet andre sider med "free proxy" men med samme dårlige resultat. jeg tror ikke de sider der har spurgt om lov til at lægge deres proxy ud på de sider, så de bliver nok hurtigt lukket når de bliver misbrugt.

med en enkelt fransk proxy lykkedes det mig at loade DR playeren, men det tog flere minutter bare at loade siden, så afspille videoen ville den slet ikke, den kunne ikke få forbindelse skrev den, men intet om ip´en

hvor finder vi en fransk proxy der virker ?
Avatar billede gurly Praktikant
16. juni 2007 - 05:34 #8
næ det kan nok ikke lade sig gøre
prøv følgende adresse
http://www.dr.dk/odp/player.aspx?st=frontpageTab_0&mt=frontpagetab&fUrl=undefined&sUrl=undefined
den er direkte til deres webplayer

hvis så man indsætter adressen på følgende side som er anonymitets server
http://www.pagewash.com/
så man får en anden ip, så vil playeren ikke hente indholdet, men det er måske fordi kun selve siden køre på port 80 streamen køre jo måske som en rtsp stream eller http stream på en anden port

så det kan man nok slet ikke :-(
Avatar billede koden Novice
16. juni 2007 - 20:43 #9
Tak for forsøget. Send et svar...
Avatar billede gurly Praktikant
17. juni 2007 - 02:24 #10
c",)