Avatar billede ugilt Nybegynder
09. juni 2007 - 11:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan dele profile mellem 2 PC'ere: Roming, sync eller ?

Min kone vil gerne kunne tilgå både dokumenter og mail fra både hendes laptop og vores stationære PC.

Vi anvender Home Premium på alle maskiner så der er ikke noget domæne.

jeg kan redirigere mapper til NAS, men hvad så med laptop når den ikke er på nettet?
og roaming profile kræver vel domæne?

Sagt på en anden måde hvordan dælen gør jeg dette.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2007 - 15:22 #1
hvor er filerne opbevaret,  en stationæe, en NAS eller hvad ?
Avatar billede ugilt Nybegynder
09. juni 2007 - 17:12 #2
Lige nu på lpatop da det er mail og dokumenter. Hvis jeg rediriger til NAS er det let at nå dem fra stationær PC, men hvad gør jeg så når laptop ikke er på nettet ???
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2007 - 18:00 #3
jeg tror ikke helt at det du søger er muligt.
Du kan kopierer dine dokumenter til din nas, og konfigurer dine computere med samme mailkonto.
Det giver mulighed for på den ene at efterlade meddelserne på serveren, som gør at du kan hente de samme mails en gang til på den anden computer.

Det er den eneste mulighed jeg ser åben for jer.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2007 - 17:48 #4
hvad finder du ud af ?  kom med noget feedback hvis vi skal hjælpe dig.
Avatar billede ugilt Nybegynder
14. juni 2007 - 21:26 #5
ideen med mail på server fungerer efter min mening ikke uden egen mailserer som jeg ikke har overskud til også at administrere.
jeg tror mest på en ide med at redirigere til NAS, men hvad så når server ikke er på nettet. Jeg kan leve med at mail ikke er tilgængelig her, men dokumenter skal være.

Nogen ideer ?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2007 - 21:48 #6
du blander vist nogle ting sammen.  jeg har en mailkonto hos tdc, der hedder x.mail.dk
den konto har jeg brugt på min bærbare computer, og markeret "efterlad en kopi på serveren".
Dette gør at selvom jeg har modtaget alle mails på min bærbare, kan jeg stadig hente de samme mails når jeg bruger min stationære computer.

Det burde bringe dig ud af mail-problemet.

hvad angår dokumenter, så tror jeg at sync er et skridt i den rigtige retning.
Avatar billede ugilt Nybegynder
15. juni 2007 - 06:45 #7
jeg er ikke enig mht. mail og jeg ved hvad du mener. Hvis du downloader på laptop og efterlader på server, derefter sletter så vi de påny downloadeds til stationær PC!

Noget forslag med dokumenter? - ellers er det her bare en "dead end"?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2007 - 08:41 #8
ja, medmindre at du bruger samme indstilling på den stationære.

Jeg kan ikke komme på nogen løsning mht. dokumenterne, desværre....
Avatar billede ugilt Nybegynder
15. juni 2007 - 09:50 #9
Tak for din indsats. Desværre tror jeg konklusionen er dead-end
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2007 - 11:46 #10
husk at accepterer dit eget svar for at lukke.