Avatar billede birddog Nybegynder
06. juni 2007 - 21:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

flytte/integrere en tabel med en anden med forskellige feltnavne?

Hej Eksperter.

Jeg står og skal have flyttet nogen kontaktpersoner fra outlook 2003 ind i en eksisterende access database.
Og man kan jo heldigvis, eksportere kontaktpersonerne fra outlook  til en access database, men mit problem består i at jeg jo så nu skal have integreret den (Nye )tabel og den feltnavne med den allerede eksisterende tabel, hvor felterne ikke hedder det samme.
Det vil sige at jeg gerne vil kunne vælge at felt A f.eks skal ind i den anden tabel i Felt 1
Giver det nogen mening og er det muligt?, er det lettere hvis jeg eksportere til en xls, eller kommasepareret fil først også derefter prøver at importere det til den ekisterende dabase/tabel?

På forhånd tak

Frank
Avatar billede fdata Forsker
06. juni 2007 - 22:17 #1
Det burde let kunne gøres:
- Importer data til den nye tabel
- Opret en Tilføjelsesforespørgsel baseret på den nye tabel
- Træk felterne ned i gitteret og definer "mål" felterne i linien "Føj til"
Avatar billede birddog Nybegynder
08. juni 2007 - 11:19 #2
det virker som sådan, men hvordan for jeg lige under kritere sat at den skal overføre alt. Den melder nemlig denne her fejl.

Microsoft Access angav 0 felt(er) til Null pga. en typekonverteringsfejl, og 0 post(er) blev ikke føjet til tabellen pga. nøglefejl, 0 poster(er) pga. låsefejl og 62 poster pga. fejl i valideringsregler.

vil du køre handlingsførespørgslen alligevel?

hvis man så siger ja så tager den nogen over, men ikke ret mange.

nogen bud?
Avatar billede fdata Forsker
10. juni 2007 - 15:20 #3
"fejl i valideringsregler" er fordi dine data krænker de egenskaber, du har sat på felterne. Importerer du f.eks. tomme værdier ind i et felt, hvor TilladNulværdier er sat til Falsk, få du fejlen. Det samme gælder, hvis du prøver at hive tekster ind i et numerisk felt. Tjek valideringsreglerne.
Avatar billede birddog Nybegynder
10. juni 2007 - 21:29 #4
Det giver mening, men hvor er det lige jeg skulle have lavet disse regler, er det under selve tabelen, eller er det under min forespørgsel?

for under min forespørsel har jeg ikek lavet nogen regler?
Avatar billede fdata Forsker
10. juni 2007 - 23:18 #5
I selve tabellen. Hvis du markerer et felt, kan du i den nederste del af vinduet se feltets egenskaber. Tjek f.eks. om TilladNulværdier og Obligatorisk er sat korrekt.
Og - som sagt - tjek også lige datatyperne i dine tabeller, så du er helt sikker på at du ikke smider tekster ind i et numerisk felt.
Avatar billede fdata Forsker
14. september 2007 - 13:15 #6
Takker for point  ;o)