Avatar billede superherodk Nybegynder
06. juni 2007 - 18:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

D-Link DNS-323 vs. Synology DS207

Jeg er igang med at kigge efter en ekstern netværksharddisk/kabinet til brug på mit hjemmenetværk, og havde egentlig besluttet mig for D-Link DNS-323. Jeg er dog nu faldet over Synology's DS207, og synes umiddelbart den virker interessant. Kabinettet skal, i første omgang, udstyres med 1 stk. 500 GB harddisk. Er der nogle af jer der har erfaringer med nogle af de 2, eller kan henvise til nogle test/anmeldelser af de 2 (gerne hvor de er sat op imod hinanden). Jeg ser frem til at høre fra jer, på forhånd tak

Mvh.
Brian Thomsen
Avatar billede screem_brille Novice
06. juni 2007 - 18:55 #1
hvorfor ikke lave en selv ? så kan du få det som du vil have det ? ;)
Avatar billede superherodk Nybegynder
06. juni 2007 - 19:05 #2
screem brille -> Det har jeg ikke umiddelbart erfaring med og vil egentlig helst have et færdigt produkt.
Avatar billede snowball Novice
06. juni 2007 - 19:15 #3
Jeg har ikke erfaringer med den Synology model du nævner her, men vi har en Synology DS fra 100 serien på arbejdet, og den virker upåklagelig.

Den yder ganske godt, og brugerfladen er udmærket og ret nem at finde rundt i.

Alt i alt har jeg ikke noget dårligt at sige om den.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
06. juni 2007 - 23:00 #4
Screem Brille -> hvad tænker du på? Købe stumper i Danbit ell. lign. og hvad så m. ftp klient, webserver osv osv osv

/jan
Avatar billede screem_brille Novice
06. juni 2007 - 23:12 #5
næ en ganske alm ældre computer, med et netkort, og min 256MB ram, og så det antal diske man vil bruge, som SW benytter man et gratis program der understøtter så godt som alle platforme (MAC, UNIX/Linux, Windows, FTP, Webdav, ISCSI (så boksen kan mountes som en fysisk HD i maskinen), og der er vistnok mere endnu.
Avatar billede screem_brille Novice
06. juni 2007 - 23:15 #6
kan køres fra så lidt som 32MB lagerplads (så en USB key, flashkort, eller HD kan benyttes) http://www.freenas.org/
Avatar billede superherodk Nybegynder
08. juni 2007 - 15:25 #7
Jeg har besluttet mig for en DS207 med en 500 GB SATA-2 HDD, på baggrund af flere tests jeg har fundet via google.
Tusind tak for alle input, men ingen svarede dog helt på det eftersøgte, hvorfor jeg tillader mig at lukke spørgsmålet.

/BT
Avatar billede superherodk Nybegynder
08. juni 2007 - 19:03 #8
Blot til info, så kan I læse en anmeldelse af Synology DS207 på denne adresse:

http://www.techpowerup.com/reviews/Synology/DS207
Avatar billede wolfcas Nybegynder
05. april 2008 - 18:44 #9
Blot en kommentar... selvom det er lukket...

Kan varmt anbefale ds-207+ har selv sådan en og det er forholdsvis nemt at konfigurere osv..