Avatar billede asgerdokkedal Nybegynder
06. juni 2007 - 10:58 Der er 7 kommentarer

Fejl i sql database i forbindelse med WordPress

Denne fejl får jeg, når jeg eller mine gæster forsøger at lægge en kommentar i min blog:

(det ser dog ud som om, at man godt kan lægge kommentarer i nogle af de ældre blogindlæg, da jeg får læssevis af spam i disse).

Hvad skyldes denne fejl og hvad skal ændres?

WordPress database error: [Lost connection to MySQL server during query]
INSERT INTO wp_comments (comment_post_ID, comment_author, comment_author_email, comment_author_url, comment_author_IP, comment_date, comment_date_gmt, comment_content, comment_approved, comment_agent, comment_type, comment_parent, user_id) VALUES ('350', 'Asgerdokkedaltest', 'asger@test.dk', 'http://www.dokkedalpoker.dk', '87.52.27.194', '2007-06-06 09:52:16', '2007-06-06 08:52:16', 'test', '1', 'Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)', '', '0', '0')

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hotel/dokkedalpoker_dk/WWW/wp-includes/wp-db.php:102) in /hotel/dokkedalpoker_dk/WWW/wp-comments-post.php on line 55

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hotel/dokkedalpoker_dk/WWW/wp-includes/wp-db.php:102) in /hotel/dokkedalpoker_dk/WWW/wp-comments-post.php on line 56

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hotel/dokkedalpoker_dk/WWW/wp-includes/wp-db.php:102) in /hotel/dokkedalpoker_dk/WWW/wp-comments-post.php on line 57

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hotel/dokkedalpoker_dk/WWW/wp-includes/wp-db.php:102) in /hotel/dokkedalpoker_dk/WWW/wp-includes/pluggable-functions.php on line 288
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. juni 2007 - 11:09 #1
Har du headerinformation i de .php filer du inkluderer? Der må kun være 1x headerinformation på en side.
Avatar billede ctnn Nybegynder
06. juni 2007 - 11:26 #2
Grunden til at den kommer med header fejlene er simpelthen fordi at du får SQL fejlmeddelelsen som det første på dine sider.

Forsøg at skrive selve SQL query'en ud og så prøv at skriv den direkte ind i dit admin system ( phpmyadmin? ) Og se om du får det samme problem.

Ligger din mysql db på samme server som dit php script? hvis ikke den gør det, er det højst sandsynligt en netværks fejl imellem den webserver hvor dit PHP scipt ligger og den server hvor at MYSQL basen ligger.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 12:25 #3
?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. juli 2007 - 14:16 #4
Lidt respons?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. august 2007 - 13:46 #5
??
Avatar billede asgerdokkedal Nybegynder
24. marts 2008 - 11:20 #6
Sorry, ctnns løsning hjalp

Læg et svar, så giver jeg point :)
Avatar billede ctnn Nybegynder
25. marts 2008 - 09:17 #7
There you go