Avatar billede muddi Praktikant
05. juni 2007 - 23:24 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Object reference not set to an instance of an object.

Jeg har lavet en ImageButton i et DataGrid, der kalder funktionen ImageButton_Command når der trykkes på knappen. Men jeg får fejlen "Object reference not set to an instance of an object." når jeg forsøger at sætte strFilnavn til værdien af feltet BilledFilnavn.
Som jeg kan forstå det, så skyldes det at myDataset ikke refererer til noget objekt, men jeg bruger den jo på linien ovenover uden problemer. Jeg sidder helt fast nu. Synes jeg har prøvet hvad som helst. På forhånd tak :)

    protected void ImageButton_Command(object sender, CommandEventArgs e)
    {
        if (e.CommandName == "Delete")
        {
            int intBilledID = int.Parse(e.CommandArgument.ToString());
            DataSet1TableAdapters.BillederTableAdapter myDataset = new DataSet1TableAdapters.BillederTableAdapter();
            myDataset.Delete(intBilledID);
            string strFilnavn = myDataset.GetBilledFilnavnByBilledID(intBilledID).ToString();
            DataList1.DataBind();
        }
Avatar billede neoman Novice
05. juni 2007 - 23:37 #1
Hvad er det lige

myDataset.Delete(intBilledID);

deleter ? Den record du prøver at få fat i, i næste linje ? Den ryger vel også ud af datasettet jo.
Avatar billede muddi Praktikant
05. juni 2007 - 23:46 #2
Hvor er det dejligt lige at få nogen friske øjne til at kigge på det.
Det var selvfølgelig det der var galt :)

Har nu rykket myDataset.Delete(intBilledID); ned før DataList1.DataBind();

Har siddet med det her siden kl 9 i morges, så måske skulle jeg bare snart gå i seng!

Smid et svar og tusind tak for hjælpen.
Avatar billede neoman Novice
05. juni 2007 - 23:48 #3
og fejlmeddelelsen henviser vel til, at din GetBilled...-metode ikke returnerer noget.
Avatar billede neoman Novice
05. juni 2007 - 23:49 #4
Hehe - jeg tror jeg springer over svaret: giv dig selv en dummeøl i weekenden :)
Avatar billede muddi Praktikant
06. juni 2007 - 00:07 #5
Tror jeg snupper den dummeøl nu... ;)