Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2007 - 18:28 Der er 1 løsning

Meget lavt signal

Hej

Jeg er lidt i tvivl om, om dette er den rette kategori - hvis ikke må I venligst sende mig videre.

Jeg sidder hos min forældre, der har en tråløs router i det ene rum og en computer der skal koble op i det andet rum tæt ved. Af en eller anden grund er signalet meget lav på den computer der modtager.

Jeg har selv en router magen til hjemme, og der har jeg stærkt signal selv om der er længere mellem computer og router.

Er der en eller anden fremgangsmåde jeg kan benytte for at finde ud af hvorfor signalet er så lavt og evt. forbedre det?
Avatar billede renehfrederiksen Nybegynder
05. juni 2007 - 18:59 #1
Hej,

Du kan gøre/overveje følgende:
- overveje drivere til netkortet - er de opdateret?
- teste signalstyrken - er den "100" når du er i samme rum som routeren?
- tjekke netkort-driver indstillinger - ikke noget med strømbesparelser osv.
- kan der justeres på routerens sendestyrke?
- justere på routerens antenner.

Held og lykke!