Avatar billede funken Nybegynder
05. juni 2007 - 15:30 Der er 2 kommentarer

Læse data fra en GPT disk i XP

Hej

Står med et bette problem, da jeg har valgt at installere XP igen på min stationære maskine, efter jeg har kørt Vista, hvor jeg
har formateret en af mine diske som GPT.
Vidste det egentligt godt at det ikke kunne læse i XP, men ik destro mindre lagde jeg selvfølgelig alt det vigtige data på sådan en disk og den kan selvfølgelig ikke læses af XP..

Spørgsmålet er så. Kan man via et USB lagringskabinet med min SATA
disk, aflæste den disk på en computer med vista installeret?

Findes der et program som evt aflæse disken?
Fandt et program der hedder GPT Mount, men svært
lige at tyde hvad det egentlig gør.

Håber der findes et svar, det sidste alternativ der findes er at pille disken ud og finde en vista stationær og smide den i..

Mvh Thomas
Avatar billede laasby Nybegynder
05. juni 2007 - 19:56 #1
Iflg. Microsoft kan man ikke (se bare her:http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/GPT_FAQ.mspx)

Men ikke alting er som Microsoft siger - se bare her:http://www.mediafour.com/products/gptmounter/

Men tilbage til dit spørgsmål:
Du bør kunne læse en GPT disk via en USB lagringskabinet og f.eks. Windows Vista, XP 64-bit osv.

Held og lykke

/Laasby
Avatar billede funken Nybegynder
06. juni 2007 - 08:15 #2
Hej..
Jeg takker for svaret.. Jeg vil prøve med en USB disk..

Mvh Thomas