Avatar billede superherodk Nybegynder
04. juni 2007 - 22:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk til D-Link DNS-323??

Hejsa

Jeg har netop bestilt en D-Link DNS-323 til brug på mit hjemme-netværk. Jeg skal dog bruge nogle hardiske til den. Så vidt jeg kan læse mig til, så benytter den SATA harddiske. Men jeg kunne godt tænke mig at vide om man kan bruge SATA-2 harddiske i den (læs: Kan det lade sig gøre, passer stikkene, fungerer det?)?. Jeg er godt klar over at man ikke vil kunne få SATA-2 hastigheder, men det er ved at være svært at finde alm. SATA drev til fornuftige penge.
Der findes drev med 8 og 16 MB cache, kan jeg med fordel købe et drev med 16 MB cache og hvilken betydning har det? Er der ellers nogen der har erfaringer med D-Link DNS-323 (gode eller dårlige)? På forhånd tak

Mvh.
Brian Thomsen
Avatar billede timmeren Nybegynder
04. juni 2007 - 23:27 #1
http://dlink.dk/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYLONZT9vhLPG3yV3oU499h6ltbNlwaaBprHhsVHSqiTdG/ogLANzl3qvi

hvis du kigger på de harddiske, mener jeg helt sikkert der er nogle sata 2 harddiske imellem, så umiddelbart vil jeg sige ja de kan godt kører sata-2.

jeg køber dog først harddiske til mine dns bokse næste månede, så kan kun give svar ud fra den hjemmeside der.
Avatar billede superherodk Nybegynder
08. juni 2007 - 15:10 #2
Jeg har nu endenligt besluttet mig for en Synology DS207, og har derfor afbestilt D-Link DNS-323.

Timmeren -> Vil du svare, så skal du nok få de 200 point  ;o)
Avatar billede timmeren Nybegynder
08. juni 2007 - 18:15 #3
svar...

ja, jeg stod nu i kø tilbud, så fik mine 2 bokse til 150 kr stykker, derfor jeg valgte dem :) , men håber du bliver glad for din synology.

hvis du gider når du får den, må du godt lige skrive om den er noget værd.
Avatar billede superherodk Nybegynder
08. juni 2007 - 19:00 #4
Timmeren -> Jeg har allerede fået den idag, med et 500 GB SATA-2 drev monteret. Indtil videre er mit indtryk meget positiv, dog uden at jeg prøvet alle funktionerne endnu. Den er let at installere og det medfølgende software har en meget brugervenlig interface. Du kan evt. læse en anmeldelse af Synology DS207 på:

http://www.techpowerup.com/reviews/Synology/DS207

Mht. point, så kan jeg ikke få lov til at godkende dit svar. Når jeg trykker på acceptér, reloader den bare siden.... Mærkeligt
Avatar billede superherodk Nybegynder
08. juni 2007 - 19:01 #5
Timmeren -> Så lykkedes det  ;o)