Avatar billede kumpel2000 Nybegynder
04. juni 2007 - 20:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Upload billede

Hejsa

Jeg har en side, hvor jeg ligger noget tekst ind i en database. Jeg ville så gerne samtidig uploade et billede og samtidig et link til billedet i databasen. Jeg tænker på at det kunne blive lige som man gøre på dba.dk og guloggratis.dk. HVor man uploader billeder og bagefter ser en lille thumbnail af billedet inden man ligger resten i databasen. Evt. så man kunne nå at slette billedet hvis man fortryder.
Jeg har adgang til aspupload.
Avatar billede keysersoze Guru
04. juni 2007 - 22:30 #1
har du kigget her; http://www.aspupload.com/ ?

De har en fortrinlig dokumentation og flere færdige og brugbare eksempler.
Avatar billede kumpel2000 Nybegynder
04. juni 2007 - 23:30 #2
Yeps, det har jeg været igennem. Men jeg fandt et javascript som ser ud til at have løst problemet, så jeg lukker her.
Avatar billede keysersoze Guru
04. juni 2007 - 23:41 #3
et javascript til at uploade billeder med?
Avatar billede kumpel2000 Nybegynder
05. juni 2007 - 00:45 #4
Nej jeg bruger det til at previewe billedet på siden inden det uploades
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2007 - 07:40 #5
joh - men det er jo ikke det du spørger om så det er jo umuligt at svare på?
Avatar billede kumpel2000 Nybegynder
05. juni 2007 - 11:57 #6
Nej det ved jeg godt. Men jeg fandt ud af senere efter jeg havde skrevet, at det javascript som jeg fandt også kunne bruges.

Men hvis du har mod på det, må du gerne lave det som jeg har forespurgt.
Avatar billede lund_dk Praktikant
05. juni 2007 - 11:59 #7
kan du henvise til det javascript du gør brug af?
Avatar billede kumpel2000 Nybegynder
05. juni 2007 - 12:49 #8
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2007 - 17:10 #9
"også kunne bruges" er vel en klar overdrivelse da det stadig ikke kan uploade men kun lave et preview.

Da du har lukket dette spørgsmål regner jeg da klart med at dit oprindelige problem også er blevet løst - ellers havde du vel ikke lukket.
Avatar billede lund_dk Praktikant
05. juni 2007 - 17:36 #10
Det javascript du henviser til, virker ikke i min IE7.0