Avatar billede kla Nybegynder
04. juni 2007 - 09:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2 vejs komm. med MSMQ

Hej - jeg sidder og roder med MSMQ .Net V2 nogen som sidder med et godt eksemple på 2 vejs kommunikation mellem en client & server... jeg kan godt sende og modtage en message, men hvordan sender jeg et svar tilbage til clienten?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2007 - 20:10 #1
Uden at kende MSMQ saa vil jeg sige, at da message queues bruges naar man oensker
asynkron kommunikation, saa skulle du nok overveje anden transport end MSMQ.
Selvfoelgelig kan "client" ogsaa laese fra en queue, men baade web services
og remoting er mere naturligt til request-response.
Avatar billede kla Nybegynder
05. juni 2007 - 09:44 #2
Lukker og slukker... - hvis nogen skulle have brug for at vide hvordan jeg kom uden om problemet så blev det løst på følgende måde...
Når man sender en message kan man efter følgende få en messageID på clienten, på serveren kan man også trække dette messageID ud og så angive en CorrelationId som clienten så kan kende svaret på :-)
/Kenneth