Avatar billede alexbundgaard Nybegynder
02. juni 2007 - 16:29 Der er 8 kommentarer

dårligt signal, forstærker måske??

Hej
Jeg sidder nede i det mørke Syditalien hvor det ikke er så lige til at komme på nettet. Jeg bor dog ved siden af en autoforhandler hvis trådløse netværke jeg kan "låne" (læs: det er ikke kodet) Problemet er at der er ret dårligt signal, kan jeg købe en forstærker/ext. antenne eller noget ligende?? Har prøvet at søge på nettet, men dårlig forbindelse.........
Håber en af jer ved det, eller vil finde en dims på nettet som kan klare mit problem. Det skal være en USB dims tror jeg.

Og, jeg ved godt det ikke er helt lovligt, men her er det mafiaen som styre butikken..... og vil kun bruge det om aften mår butikken er lukket.

på forhånd tak
02. juni 2007 - 17:42 #1
... bruger du pt. en løs USB modtager ?

Find et "langt" USB kabel (~4-5 m.) og flyt USB modtageren tættere på; evt. ud af vinduet på en lang pind *S*.
Det har jeg gennemført hos min nabo (med min godkendelse). En 2 m. lang pind ud af vinduet, selvfølgelig med USB modtageren i vand/regntæt indpakning...

Evt. et USB kabel med aktiv forstærker; det måtte jeg bruge ved ovennævnte trix... sammenlagt ~10 meter USB kabel. Så blev signalet 15-20% = altid virkende...
Avatar billede alexbundgaard Nybegynder
02. juni 2007 - 18:48 #2
cool. sådan er kabel har jeg, men skal så købe en usb modtager, jeg bruger bare den som er i min bærbar.
den skal vel slås fra når jeg vil bruge en usb modtager??
02. juni 2007 - 19:54 #3
... nemlig - anbefales -
Avatar billede alexbundgaard Nybegynder
02. juni 2007 - 21:17 #4
Tak for det. prøver det.
Er dog stadig åben for andre muligheder hvis andre har en god idé.
Findes der ikke en antenne som forstærker et dårligt signal??
02. juni 2007 - 21:32 #5
... mit forslag er nok billigere /lettere ???
Avatar billede alexbundgaard Nybegynder
03. juni 2007 - 15:15 #6
jeg har nu købt usb adapteren og det virker bare fint. 1024/512 er ikke så tosset endda. tak for hjælpen.
kan aldrig huske hvordan jeg giver point..........?????
03. juni 2007 - 20:14 #7
... og billigt *S*
03. juni 2007 - 20:15 #8