Avatar billede nederbasse Nybegynder
02. juni 2007 - 14:15 Der er 4 kommentarer

Hjemmenetværk

Jeg vil gerne dele nogle mapper og en printer mellem 3 computere
pc 1 XP Pro med fast ip og printer
pc 2 XP Pro
pc 3 XP Home

alle med IPS/SPX, samme arbejdsgruppe, undernatmaske og er i netværk og internet adgang via en switch

Der er 3 forskellige brugerkonti på de 3 pcer
Der er forbindelse til de delte mapper hvis man skriver stien ( \\delle\testmappe\ ) og opgiver administrator kontoen
når der bliver sprurgt om logon

Hvordan deler jeg mapper og printer mellem maskinerne ?
Hvilke tilladelser på maooer og printer ?
Avatar billede kenp Novice
02. juni 2007 - 15:59 #1
2 muligheder. opret alle brugere på alle maskiner så vil det virke.

når du vælger deling så aktiver at alle må alt.

En deling af printer er på samme måde som en mappe.
Avatar billede nederbasse Nybegynder
06. juni 2007 - 22:02 #3
Det er vist mere et spørgsmål om tilladelser på mapperne
det må kunne laves uden at oprette samme konto på alle maskiner
Avatar billede wmtoole Nybegynder
04. juli 2007 - 15:04 #4
Det er rigtigt hvad kenp skriver - du skal oprette alle brugere på alle maskiner.
Det er derfor man, så vidt muligt, UNDGÅR at benytte workgroups i et netværk.
Installer i stedet en Domain Controler (DC) så behøver du kun oprette brugerne et sted (i AD'et) og brugeren skal kun skifte kodeord et sted.
Husk at pc'erne skal tilmeldes til domainet.

Hvis du alligevel vælger at bruge en workgroup så vil det virke hvis:
De oprettede brugere har de samme brugernavne og det samme kodeord på alle maskiner.
D.v.s.
PC            Brugernavn        Kodeord
Pc1          Kaj                Banan
Pc2          Kaj                Banan

Hvis brugeren skifter kodeord skal han MANUELT gøre det på ALLE maskiner