Avatar billede joyride Nybegynder
01. juni 2007 - 16:40 Der er 1 løsning

pakker forsvinder mellem WRT54G router og laptop.

Jeg har en linksys WRT54G router sat til et bredbånds modem fra Canal Digital (Scientic Atlanta EPX2203).

Jeg fint forbindelse fra modem og til laptop hvis jeg laver en direkte forbindelse med dem vha. et ethernet kabel.

Hvis jeg sætter routeren til modemmet kan jeg koble mig på routeren (både via ethernet og wireless) men jeg kan ikke åbne eller ping'e nogle sider fra min bærbar.
Hvis jeg logger ind på routerens administrations side, kan jeg godt ping'e sider (i.e. yahoo.com ) derfra, men altså ikke fra min bærbar. Til gengæld kan jeg godt lave et dns opslag på min bærbar. Dermed ment at jeg får IP-nummeret tilbage i hovedet hvis jeg skriver:
ping www.yahoo.com
Der er altså en eller anden form for forbindelse mellem router og modem, men jeg kan altså ikke tilgå nogen hjemmesider eller ping'e noget fra min bærbar gennem routeren.
Alting virkede igår, men her til morgen (efter et nedbrud hos Canal Digital) virker min router tilsyneladende ikke.

Er der nogen der har et forslag? Jeg har oprettet en tråd inde på Linksys support forum, hvor der også er en beskrivelse af problemet på engelsk.
http://forums.linksys.com/linksys/board/message?board.id=Wireless_Routers&message.id=44730
Avatar billede joyride Nybegynder
03. juni 2007 - 16:05 #1
At resette routeren til factory defaults og derefter power cycle:
- Sluk for alle komponenter
- Tænd modem
- tænd router
- tænd pc
løste problemet.