Avatar billede jeb_ats Nybegynder
01. juni 2007 - 11:48 Der er 10 kommentarer

Vellemann K8055

Jeg har lige anskaffet mig et sådant print. Der medfølger nogle testprogrammer skrevet i VB eller Delphi eller C++

Mit såørgmål er :
Er der nogle der har erfaring med at skrive progreammer til denneenhed og eventuelt ligger inde med eller ved en adresse på et program der kan klare den simple opgave.
Ved hjælp af en NTC modstand måles en temperatur  Når temperaturen overstiger et i programmet fastsat niveau tæpndes en af udgangsportene.

Alle andre mså programideeer til printet har også interesse.

X_jens
Avatar billede midcom Nybegynder
11. juni 2007 - 22:29 #1
hvad vil du vide..
Har lavet et program til at sende mail og sms ved aktivering af divere indgange.
+ aflæsning af temerature på kedel og varmevandsbeholder.
Avatar billede pylle Nybegynder
24. september 2007 - 19:48 #2
hej midcom jeg har også købt en Vellemann K8055
hvordan laver man selve temperaturmålern NTC eller ?
Avatar billede midcom Nybegynder
24. september 2007 - 21:22 #3
Bruger en Temperatur komponent.
Den hedder LM35DT og er liniær 10mV / pr grad
Avatar billede pylle Nybegynder
24. september 2007 - 22:09 #4
Ja nu er jeg jo ikke det store unikum ud i elektronik
fandt http://www.national.com/images/pf/LM35/00551615.pdf er det noget i den retning
hvis du ville røbe dit diagram for mig ville det være flot
du kan eventuelt skrive til mig på michael-rydahl@tdcadsl.dk
Avatar billede midcom Nybegynder
24. september 2007 - 22:50 #5
Det kan jeg godt. Der går bare lige et par dage.
Da jeg lige skal have det tegnet på papir først :-)
Da det blev lavet i hovedet dengang.
Avatar billede pylle Nybegynder
24. september 2007 - 23:19 #6
Kanon midcom
jeg venter med glæde ;-)
Avatar billede midcom Nybegynder
12. oktober 2007 - 14:17 #7
hvadså var det noget du kunne bruge.
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
12. oktober 2007 - 21:45 #8
Nu behøver man ikke at være så fancy en simpel NTC modstand i serie med en almindelig modstand kan gøre det og så blot ind på en af analogindgangene.
Altså midtpunktet mellem NTC og modstand forbindes til analogindgangen Serieforbinddelsen forbindes til fx 9 volt

Man kan også bruge en helt almindelig diode fx 4049 men så skal man lige have en operationsforstærker på for at få signal nok.
Diagrammer følger om en 14 dages tid.
Næ problemet er noget helt andet. er der nogen der har skrevet et et program i visual basic som der på baggrund af en temperaturmåling kan stille en af de digetale udgange på 1 når temperatueren (eller rettere en given spænding) overstiger 30 grader og sætter den samme udgang på 0 igen når dsamme måling viser 25 grader

(kan man ikke finde ud afdet med at omsætte grader til spænding så blot når den analoge indgang får over 5 volt et ettal ud og skift til 0 når den analoge indgang går under 4 volt

For den mere avancerede den analoge udgang senderet firkant signal ud hvor Dutycyclen er ligefrem proportional med spændingen på indgangen.
Avatar billede pylle Nybegynder
14. oktober 2007 - 16:52 #9
Hej midcom jeg har fået fat i en LM35CZ, det virker fint, efter lidt kopiering og tilpasning fra dit program.
og jeb ats, jeg mener nu ikke at det er så fancy, 1 føler 1 modstand og 1 lyt, jeg ved ikke om det kan gøres mere simpelt, men jeg ser gerne på dit forslag.

Halooo X_jens hvor er du? det er dit spørgsmål.

Kan man give point her? selv om man ikke har oprettet spørgsmålet.
Avatar billede midcom Nybegynder
14. oktober 2007 - 17:06 #10
Nej pylle.
Du må oprette et spørgsmål selv. Hvis du vil dele point ud.
Men det lyder da godt at det virker.
Pøj Pøj.