Avatar billede 3xs Nybegynder
01. juni 2007 - 08:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Power Adapter til Powerbook G4

Min strømforsyning til min Powerbook G4 er netop stået af. Ledningen (den der går fra adapteren til computeren) er knækket indvendig lige der hvor den kommer ud af adapteren. Jeg har forsøgt at skille adapteren ad, men det er den vidst ikke beregnet til... Der skal vidst en nye til..

Jeg tjekkede Apple store, men umiddelbart bruger man nu 60W til MacBook serien, og 85W til MacBook Pro serien.. Ydermere er stikkene ikke de samme.. Nu er det MacSafe stik, så der er ikke rigtig noget der der kan bruges...

Nogen der har nogen gode forslag til hvor jeg får fat i en adapter til sådan en PowerBook G4? (Det er jo umiddelbart den samme serie som MacBook Pro...) De har den umiddelbart ikke hos Apple Store - eller jeg kan i hvert fald ikke finde den...
Avatar billede peet-49 Novice
01. juni 2007 - 08:41 #1
Avatar billede 3xs Nybegynder
01. juni 2007 - 08:45 #2
Den må gerne være original :-)

Jeg kan se at der er flere originale at finde, når jeg søger på google.. Så er det bar emed at finde den rigtige..

Er der evt nogen der ved, og jeg kan bruge en 85W - hvis de altså findes med rundt stik, og ikke MacSafe..
Avatar billede peet-49 Novice
01. juni 2007 - 08:52 #3
Hvis de kører med samme spænding (volt) kan du sagtens bruge en 85watter
Avatar billede peet-49 Novice
01. juni 2007 - 08:53 #4
Avatar billede 3xs Nybegynder
01. juni 2007 - 08:56 #5
Der står at man skal bestille powercord seperat?? Menes der her strømledningen til 230 volt?
Avatar billede 3xs Nybegynder
01. juni 2007 - 08:59 #6
Nå, nu har jeg også fundet den på Apple Store
Avatar billede peet-49 Novice
01. juni 2007 - 09:03 #7
Powercord=powerkabel
Avatar billede sd8220 Seniormester
01. juni 2007 - 10:16 #8
Prøv hos Otherworld Computing - http://eshop.macsales.com/shop/ - de plejer at vrære velforsynede og meget hjælpsomme - men måske Humac kan hjælpe dig, selvom det nok alligevel er billigere hos OtherWorld.
Jeg har handlet hos dem med kun gode erfaringer.
Held og Lykke.
/Sebastian
Avatar billede aeblenet Nybegynder
07. juni 2007 - 08:40 #9
eller som brugt hardware her:
http://mediamac.comon.dk/index.php/market
Avatar billede aeblenet Nybegynder
07. juni 2007 - 08:45 #10
her er den rigtige til din PB G4:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?mco=6C04E07A&nplm=M8943

-eller køb den hos Humac, Fona eller anden der har fysisk butik, så du kan teste før køb!
Avatar billede 3xs Nybegynder
07. juni 2007 - 13:40 #11
Tak for hjælpen til jer alle. Her bestilt via nettet, så må vi se om det er den rigtige :-)
Avatar billede peet-49 Novice
07. juni 2007 - 14:10 #12
Selv tak.