Avatar billede 0xffff Nybegynder
30. maj 2007 - 14:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad er god og dårlig stil i forbindelse med svar?

Jeg sidder sådan lidt og murrer i dag.

Jeg gør konsekvent det at jeg ikke poster et svar før brugeren eksplicit har bedt om det, da jeg går ud fra at det er brugeren der bedst ved hvornår han er færdig med at få hjælp.

Det der så godt kan virke lidt småirriterende på mig, er når folk går ind med en enkelt post, et svar, og gentager hvad der allerede er blevet sagt. Og brugeren så bare accepterer det svar da det er det eneste *svar* der er.

Spørgsmålet er så nu:

Hvad er god *svar* stil? Skal man bare poste et svar hver gang? Eller vente indtil brugeren rent faktisk beder om et svar?
Skal man lave en kombination? og i det tilfælde, hvornår skelner man så om hvornår det skal være en kommentar eller et svar.
Avatar billede jps6kb Novice
30. maj 2007 - 14:50 #1
Altså, hvis jeg mener at jeg besvarer brugerens spørgsmål, skriver jeg det som et svar. Hvis jeg har spørgsmål må det jo være en kommentar.

Har jeg en anden idé til løsningen end tidligere svar som ikke er accepteret, så er det også et svar.

Så må det jo være op til brugeren at acceptere det svar som gav ham en brugbar løsningen først.
Avatar billede hcma Novice
30. maj 2007 - 14:58 #2
mange, incl. mig selv, foretrækker at komme med kommentarer og så først lægge et svar på spørgerens opfordring  (dette burde i hvert fald forhindre at jeg uberettiget kommer til at (mod)tage point)
men, men
det er ikke pointmodtagerens ansvar at en spørger (som regel en rimelig ny herinde) tildeler en "forkert" point.
Den der uberettiget har modtaget point, burde så have den anstændighed at oprette et pointspørgsmål til rette vedkommende.

man kunne jo være så "fræk" konsekvent at lægge svar, hvorefter man jo nok ville være ildeset  ;o)

spørgsmål / debat vedr. generelle ting ang. Eksperten.dk plejer at være gratis, så jeg må nok hellere nøjes med en kommentar :o)

når vi engang når enden på denne tråd, lægger du selv et svar og accepterer det.
Avatar billede mugs Novice
30. maj 2007 - 15:01 #3
Hvis jeg mener min løsning er kvalificeret, lægger jeg også et svar. Så er jeg fri for at rende til maskinen endnu en gang.
Spørgeren kan jo blot lade være at acceptere mit svar,
30. maj 2007 - 15:29 #4
Generelt (hvis 'nye' kommer i denne tråd) -> http://expfaq.dk/?
Avatar billede jps6kb Novice
30. maj 2007 - 15:31 #5
mugs -> Sådan har jeg det også. Jeg må indrømme, at point er lige tilpas overvurderet til at jeg gider bekymre mig så meget om det :) Mit svar er mest for, at så kan andre senere se, om det var løsning, uden at jeg, som du selv siger, skal storme 200 spm. igennem. <-- overdrivelse osv.

Desuden er jeg bestemt heller ikke bleg for at give pts. videre hvis der er sket en fejl.
Avatar billede hcma Novice
30. maj 2007 - 16:00 #6
dr1_larry >>  ja det glemmer vi jo af og til  (jeg har dog for 15 min. siden henvist dertil i en anden tråd :o)  )
Avatar billede 0xffff Nybegynder
31. maj 2007 - 13:11 #7
ok tak for input :)
Avatar billede c-holst Novice
31. maj 2007 - 21:11 #8
Ser nu ikke denne problematik som et stort problem.

har været aktiv bruger herinde siden 2003 og emnet har været oppe rigtig mange gange og der er ofte fremkommet mange mere eller mindre spidsfindige løsningsmodeller, som aller har haft sine fordel, men også ulemper.

Jeg har den samme holdning som flere andre i denne tråd.
Mener jeg jeg har svaret smider jeg et svar
Mener jeg jeg har noget der kunne være svaret vurderer jeg
Beder jeg om uddybende kommentarer kommenterer jeg
og ligeså hvis jeg har en bemærkning til tråden generelt

og så har jeg tillagt mig den holdning at jeg svarer når jeg mener det er relevant, og i øvrigt gør mit bedste for at følge både skrevne og uskrevne regler

har selv deltaget i godt og vel 2500 tråde og fået point i ca hver 3. og har konstateret, at mna nogen gange får lidt, og nogen gange bliver snydt lidt. Det lever jeg med, og vil anbefale dig at gøre det samme. Det er jo trods alt ikke penge vel.

kan se at personenerne som ligger nr et og 2 3 her inde får point i godt hver anden tråd. De bliver sikkert også snydt lidt i ny og næ

Det var vist bare en lille kommentar
Avatar billede mugs Novice
31. maj 2007 - 21:29 #9
c-holst > Det var da en ualmindelig god kommentar. Specielt har jeg bemærket at:

"man nogen gange får lidt, og bliver nogen gange bliver man lidt snydt".

Tag dog dette forum for en alvorlig spøg, og hjælp hvor du kan, når du har lyst, og føler du dig snydt, tjaaa - Så tag det som det er: Internettet.

Piet Hein sagde engang:

"Den der tager spøg for spøg, og alvor kun alvorligt, den har fattet begge dele lige dårligt".