Avatar billede rcn Nybegynder
28. maj 2007 - 11:00 Der er 9 kommentarer

Kan ikke få trådløs forbindelse til dlink 524 router

Kære alle.

Jeg har en webspeed internetforbindelse og for at kunne dele den mellem en bærbar og stationær købte jeg en dlink 524 router. Det hele virker perfekt med kabel, men prøver jeg at kommer på trådløst, finder min bærbare ikke noget netværk. Altså den bærebare kommer fint på nettet med kabel, men ikke trådløst. Det er et Billionton 802.11b/g Mini-PCI Wireless LAN adapter som sidder i den bærbare. Har brugt meget tid nu og læst en masse indlæg her på eksperten, men desværre uden hjælp.

Venlig hilsen
Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2007 - 11:16 #1
Nogle gange kan du med fordel bruge det software der passer til netkortet istedet for Windows til at finde din trådløse forbindelse.

Kan du se din SSID?
Har du kryptering på?
Har du noget antivirus / egen firewall slået til?

T2C
Avatar billede rcn Nybegynder
28. maj 2007 - 11:56 #2
jeg kan ikke se SSID ( er det navnet på netværket?)
Har slået al kryptering fra.
Ligeledes prøvet at slå firewall fra men dog ikke antivirus.

Har prøvet med både windows og den software som skulle passe til netkortet ralink rt2500

Skal lige nævnes at da jeg fik computeren kunne jeg finde en masse netværk i nærheden - altså andres. Her i den sidste tid finder min bærbare slet ingen netværk og den har aldrig fundet det jeg selv har sat op med min router
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2007 - 14:31 #3
Det lyder som om dit netkort ikke virker helt perfekt....

Gå ind i enhedshåndtering under hardware i system. Her fjerner du dit netkort og genstarter din PC. Nu skulle den gerne finde det igen. Så går du ind og opdaterer driveren med den der fulgte med til netkortet.

Så går du ind i windows trådløse netværk i engenskaber for Trådløs netværksforbindelser og slår fra "Brug windows til at konfigurer det trådløse netværk"

Herefter går du ind i det software der fulgte med til netkortet og søger efter netværk. Dette skulle gerne virke!!! Den nemmeste måde at få kontakt med sit trådløse netværk er hvis det ikke kører med MAC filter eller kryptering. Dette sætter du først op efter at det kører.

T2C
Avatar billede rcn Nybegynder
28. maj 2007 - 15:46 #4
Hej t2c.

Prøvede din fremgangsmåde men uden held. Finder absolut ingen netværk øv øv.
Tror også helt sikkert det er netkortet som der er noget galt med...

venlig hilsen
Rasmus
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
28. maj 2007 - 21:32 #5
Kontroller venligst at netkortet ikke er disablet i Bios (lyder dumt men prøv alligevel)
Har lige haft min lillesøsters Acer forbi, fordi den ikke ville boote (Sektorfejl).
Den har desuden ikke kunnet køre trådløst en rum tid. Da vi lige kiggede lidt på dét til sidst opdagede vi at det trådløse netkort var slået fra i Bios...
Avatar billede rcn Nybegynder
29. maj 2007 - 17:51 #6
tjekkede bios - men kunne faktisk ikke finde en mulighed for at slå netkortet fra eller til. Men såfremt den dukker op i windows, burde den vel også været slået til. Det er en Packard Bell bærbar....

Venlig hilsen
Rasmus
Avatar billede rcn Nybegynder
31. maj 2007 - 18:46 #7
det trådløse vil bare ikke.....
Avatar billede vong Nybegynder
06. juni 2007 - 15:32 #8
Har du "tændt" det trådløse på routeren. Inde i opsætningen under "Home" er der noget der hedder "Wireless". Efter en RESET skal du manuelt tænde det trådløse.

Samtidigt skal du lige tjekke under Advanced -> Perfermance at SSID broadcast er tændt
Avatar billede rcn Nybegynder
11. juni 2007 - 18:05 #9
Hej!

En af mine venner var forbi - han har ikke det store forstand på computere. Jeg fortalte ham om hvor irriteret jeg var over det trådløse ikke virkede. Han kiggede på den bærbare og sagde "ah vi har også packard bell på arbejdet - man kan tænde og slukke for det trådløse på en lille knap foran på den". Det gjorde jeg så - og vupti - trådløst netværk virkede.
Ked af at have forstyrret med et så banalt problem. Er faktisk rimelig flov....
Tak til alle som gav et bidrag.
Rasmus