Avatar billede rips Nybegynder
27. maj 2007 - 19:39 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Selvsamlet pc genstarter og går kold

Hej..

Jeg har lavet en computer, som går kold når den står tændt og man sidder og surfer rundt. Den samme computer slukker engang i mellem også

nogen der har nogen ideer? Dette er hvad den består af:

Asus EN8600GT/2DHT/256M
Intel Core 2 Duo E6600, BOX
Asus P5N-E/SLI, nForce 650i SLI
Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2GN
WD Caviar SE 2500JS, 250GB, SATAII

Har tjekket om køleren sidder som den skal på cpu'en og har købt en processor med køler, altså i box
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 19:43 #1
det er svært at sige, men jeg skyder på psuén, ikke kan lev. strøm nok..??

og du ar testet om det kan være varme..?
Prøv programmet everst, el. se i bios, efter en genstart.
Avatar billede rips Nybegynder
27. maj 2007 - 19:45 #2
Der er den siger bare 65 grader, er det ikke fint nok?
Avatar billede rips Nybegynder
27. maj 2007 - 19:46 #3
PSU'en er 400 watt. Det er vel ganske fint
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2007 - 19:47 #4
65 grader lyder ret voldsomt, den burde være noget lavere (selv med in a box køleren)
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2007 - 19:49 #5
400 watt er lige i underkanten, jeg ville ikke gå under 450/480watt.
Avatar billede rips Nybegynder
27. maj 2007 - 19:49 #6
jamen det lyder da vildt mærkeligt at den så bliver solgt med sådan en køler? Har købt den hos SHG.dk
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 19:49 #7
65 grader på hvad..?

Og det er for højt, næsten uanset hvad det er .!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 19:51 #8
måske er det blot kølepastaén der er kikset lidt..?
Avatar billede rips Nybegynder
27. maj 2007 - 19:54 #9
Heller ikke nej.. Kølerpastaen sidder også som det skal.. Skal jeg kontakte SHG.dk og sige HEY: jeg vil gerne have en ny køler!
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2007 - 19:55 #10
det kan sagtens være under moteringen at pastaen er rykket, så den ikke køler optimalt (for emget pasta isolerer varmen), så det kan sagtens være derfor.
Avatar billede rips Nybegynder
27. maj 2007 - 19:56 #11
og hvis det er tilfældet, så er processoren fucked?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 19:58 #12
nej det er den ikke.

Jeg ville starte med at kontakte shg. For ikke at pille ved garantien.
-
Ellers se om pasta klumper, el. ligger i for tykt lag.
Avatar billede rips Nybegynder
27. maj 2007 - 20:07 #13
hmm.. det er bare vildt surt med en helt ny computer, der ikke virker
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 20:09 #14
helt enig..O/
Avatar billede valbyhus Nybegynder
27. maj 2007 - 20:14 #15
Får grafikkortet køling nok? og hvis dine ram sidder på mere end een blok,
så prøv at tage en blok ud på skift. Hvis det er een blok, så prøv at flytte den.
Avatar billede rips Nybegynder
27. maj 2007 - 20:24 #16
prøver at tage en ramblokkene ud, men hvad skulle det hjælpe? Køleren på grafikkortet kører fint nok. Har prøvet at pille den ene side på kabinettet af, for at se om det hjælper, men den gør det samme, men det er først efter langtid den gør.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
27. maj 2007 - 21:13 #17
Det hjælper ikke på dit varmeproblem, at tage en side af. Det kan godt være
blæseren på henholdsvis grafikkortet og CPUén kører "fint" men hvor varmt
bliver det. Brænder du fingrende på noget af det. Og måske bliver dit chipset
for varmt. Det med ram var, at hvis der er noget galt med en blok, bliver
windows straks hysterisk og kan sagtens lukke ned af den grund.
Avatar billede pcmw Nybegynder
28. maj 2007 - 00:44 #18
Tidligere Asus bundkort havde problemer, med at måle korrekt temperatur, evt. bios opdatering kan rette den fejl. Hvad er bios sat til, skal den bippe eller lukke systemet ned, når den kommer op på en given temperatur?
Avatar billede bphhm Nybegynder
28. maj 2007 - 09:23 #19
Jeg går ikke ud fra du har kommet ekstra kølepasta på når det er en boxed CPU.

Men 65 grader CPU temperatur er meget, uden dog at det skulle få CPU'en til at lukke ned. Hvilken nedlukningstemp står der i Bios'en?

Får du nogen fejlmeddelelser når du lukker ned?
Avatar billede superanden Nybegynder
28. maj 2007 - 09:39 #20
Højreklik på denne computer og vælg egenskaber

Vælg fanebladet advanceret -> klik på startop og gendannelse

Fjern fluebenet i "Automatisk genstart."

Dette vil resulterer i at næste gang computeren prøver at genstarte vil du få en blå skærm, her vil der stå en fejlkode eks. 0x0000E1(0x111FE11 0x .... ), noter denne kode ned på et stykke papir og skriv den herinde, så har vi mulighed for at kontrollerer hvorfor systemet genstarter.

Vh. Anders
Avatar billede rips Nybegynder
28. maj 2007 - 13:53 #21
den genstarter ikke.. Den slukker bare..
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 14:27 #22
prøv med en anden strømforsyning (som er på minimum 459 watt)
Avatar billede rips Nybegynder
28. maj 2007 - 20:47 #23
Nu er en anden strømforsyning jo ikke gratis?
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 20:54 #24
næ, men hvis din psu er for lille, så kommer du ikke videre før du for en større psu.
Avatar billede gnuff Praktikant
28. maj 2007 - 21:43 #25
En psu er nu heller ikke det dyreste i en puter, den er til at overkomme prismæssigt :)
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 15:08 #26
er du kommet videre ?
Avatar billede rips Nybegynder
01. juli 2007 - 20:35 #27
Nej er overhovedet ikke kommet videre.. Forstår bare ikke det der bliver sagt om psu'en, for hvis den ikke kunne levere nok strøm, ville den jo ikke kunne starte op?
Avatar billede rips Nybegynder
23. juli 2008 - 14:46 #28
Der sker ikke så meget her.. lukker