Avatar billede khalus Nybegynder
25. maj 2007 - 16:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Drop feed på web 2.0 site

Først, så jeg ikke glemmer det: http://kls.1go.dk
Så er det ude af verden.

Jeg har stræbt efter (designmæssigt) at lave en side, der stemmer overens med web 2.0, og det kunne være fedt med noget "fedtback",

Af punkter som jeg selv er lidt i tvivl om er:
Toplogoet, måske lidt mere blinget?
Skrifttypen, lige nu bruger jeg Trebuchet MS, men ved ikke helt..

Så i ægte web 2.0 stil: smid en kommentar
Avatar billede jensgram Nybegynder
25. maj 2007 - 17:27 #1
Hehe - ja, den har fået hele turen: Shiny floor logo, diagonale streger, shading :) Ind med det!

Understregningen lige under k'et i "artikler" er 1px smallere end under de andre bogstaver i min browser (FX). Det ser ikke så smart ud, synes jeg.

Du laver et farve-knæk lige under "kalus". Jeg ville flytte knækket lidt op, så den horisontale streg er bag bogstaverne...
Avatar billede jensgram Nybegynder
25. maj 2007 - 17:28 #2
PS: På web 2.0 er der ikke noget der hedder alpha - ALT er beta :P
Avatar billede jensgram Nybegynder
25. maj 2007 - 17:29 #3
Ang. understregningen: Jeg ser nu, at det er et billede - så ser det jo nok ens ud i alle browsere :)
Avatar billede khalus Nybegynder
25. maj 2007 - 17:51 #4
Beta it is...

Med farveknækket kan jeg godt se hvad du mener. Men rykker nok teksten lidt ned, i stedet for at rykke knækket op.

Mht. understregningen og k'et, så er det fordi, at k'et fylder mere vertikalt end de andre bogstaver (det er en font). Er det et kæmpe irritationsmoment?

Synes du, at toplogoet er web 2.0 "compliant"?
Avatar billede jensgram Nybegynder
26. maj 2007 - 09:06 #5
Logo: Absolut

K: Ja, det irriterer mig faktisk lidt :) Kunne du ikke lave en svag sort skygge rundt om det nederste af k'et i stedet. Det ser bare så kantet ud nu...
Avatar billede jensgram Nybegynder
26. maj 2007 - 09:06 #6
(Det samme kunne gøres ved j'et)
Avatar billede khalus Nybegynder
26. maj 2007 - 14:00 #7
Har rettet på toplogoet efter kritikpunkterne og selv tilføjet lidt "ekstra". Hvad synes  du/I nu?
Avatar billede jensgram Nybegynder
26. maj 2007 - 14:07 #8
Nydeligt touch på logoet. Eneste kritik er, at jeg bedre kunne lide den lidt smallere logo-skrift...

Menuen er fin nu, men kan kunne jo overveje _om_ der overhovedet skal være de tykke understregninger...
Avatar billede khalus Nybegynder
26. maj 2007 - 16:48 #9
Med hensyn til logoet, så vil jeg se, hvad jeg kan gøre med logo skriften.
Understregningerne kigger jeg også på. Ser lige om jeg kan finde en mere egnet skrifttype.

Du er vel ikke en heldig indehaver af IE 7.0? Jeg ved ikke helt hvordan denne browser reagerer på PNG gennemsigtighed. Har kun haft mulighed for at teste i Firefox 2.0, samt IE 5, 5.5 og 6.
Avatar billede jensgram Nybegynder
26. maj 2007 - 17:46 #10
Avatar billede khalus Nybegynder
28. maj 2007 - 18:07 #11
Jeg har fået meget ud af dine kommentarer - tak. Hvis du gerne vil have de 30 point, så læg et svar inden for et par dage så vi kan få lukket tråden.
Avatar billede jensgram Nybegynder
28. maj 2007 - 18:34 #12
Tjek