Avatar billede freelife Nybegynder
24. maj 2007 - 21:06 Der er 1 kommentar

Router, Access point, webspeed bærbar og stationær

Hej
Jeg har en webspeed connetion, hertil har jeg tilsluttet min router direkte til modemet, via routeren tilsluttes min stationære med kabel, min bærbare via trådløst. Problemet er at på min bærebar hele tiden mister forbindelsen, uden at den stationære mister. er det så min bærbar? eller min router?
Avatar billede kyffer Nybegynder
24. maj 2007 - 21:13 #1
Hejsa.

Har du sat routeren op med kryptering (WPA)?

Har du tjekket at du ikke har en masse naboer som også har trådløse routere sat op på samme "channel"?

Du kan bruge http://www.netstumbler.com/ til at se efter hvilke andre trådløse routere der er i området. Læg mærke til hvilke kanaler de kører på. Der skal helst være 2 kanaler til begge sidder på den channel du vælger, og så til dem dine naboer kører på. Det vil give den bedste performance.