Avatar billede plnky Nybegynder
24. maj 2007 - 20:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvad krav er der til en mobil for at den kan fungere i Kina?

Jeg skal til kina og vil gerne kunne bruge min mobil..
Er triband nok eller hvad netværk har de der?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2007 - 20:19 #1
Det skal bare være en dualband så kører det - triband er USA og Canada.
Avatar billede plnky Nybegynder
24. maj 2007 - 20:35 #3
Takker
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2007 - 23:41 #4
Du accepterer svar ved at markere mit nav i boksen til venstre og klikke på accepter.
Avatar billede rynke10 Novice
26. maj 2007 - 07:32 #5
Virker den i Danmark, så gør den også i Kina. Det er bare hamrende dyrt, måske kan du finde et kinesisk sim-kort. Jeg bruger selv en call back service fra United World telecom og betaler ca 65 øre/min fra Kina til Danmark med mobilen. (Jeg bor i Kina)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2007 - 02:30 #6
Lidt smågoogling siger at Kina er ren GSM 900 d.v.s. hvis telefonen kan
det så virker den i Kina.

Alle mobil telefoner solgt i Danmark kan GSM 900.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2007 - 11:29 #7
arne_v - ved ikke helt hvordan du googler, men noget må have googlet i den gale hals... :D

Mit link viser at Kina er Dualband :)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2007 - 04:32 #8
Hvis du nu udviser lidt kildekritik vil du hurtigt kunne se at de tabel virker
ret amatør agtig.

dualband er en telefon med 2 frekvenser

et netværk som kræver at man har en telefon med 2 frekvenser uden at angive
hvilke frekvenser ? Nej - det giver ingen mening !

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_cn.shtml

siger GSM 900. Rynke10 kan så bekræftige om det faktisk er tilfældet.

Hvis det er rigtigt så vil enhver telefon der understøtter GSM 900 virke.

Det er næppe muligt at købe en GSM 900 only telefon idag, så derfor ender
man med en GSM 900 & 1800 telefon som billigste mulighed. Og det er det
som gemmer sag bag "dualband telefoner" solgt i Europa (men ikke alle steder).